English

مدیرکل استاندارد یزد:

اجرای طرح ویژه نظارت نوروزی در استان یزد

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد، گفت: اجرای طرح ویژه نظارت نوروزی در تمامی نقاط استان یزد در حال اجرا است.

اجرای طرح ویژه نظارت نوروزی در استان یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد رضا زارع بنادکوکی مدیرکل استاندارد استان یزد که درآستانه نوروز 1400 و در جمع کارشناسان وروسای دوایر حوزه معاونت ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان یزد، به ارائه گزارش عملکرد دوره ایی مشغول بود، افزود: در قالب طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) توسط کارشناسان استاندارد، بازرسی و نمونه برداری از واحدهای صنفی استان یزد باهدف کنترل بازار فروش و ایجاد آرامش خاطر در مصرف کنندگان درحال انجام است.

وی ادامه داد: تا کنون 13هزار و هشتصد مورد بازرسی ونمونه برداری از واحدهای تولیدی و خدماتی سطح استان یزد انجام شده است، که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد خوبی را تجربه کرده ایم.

 این مسئول تاکید کرد: از تعدادگفته شده، 2 هزار و نهصد و بیست و  نه مورد آن مربوط به نمونه برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش سطح استان می باشد که بازرسان مربوطه، از این واحدها یک هزار و چهار صد و نود و دو مورد نیز بازرسی انجام داده اند.

زارع بنادکوکی در این خصوص گفت: همان گونه که همگان مطلع هستند، بازرسی و نمونه برداری اداره کل استاندارد استان یزد به خط تولید، بسته بندی وانبار کارخانه ها و واحدهای تولیدی مشمول استاداردهای اجباری و تشویقی محدود نمی شودوکالاهای مشمول استاندارد اجباری در مراکز عرضه، توزیع وخرده فروشی ها نیز مورد بازرسی و نمونه برداری قرار می گیرند که ورود به نوروز 1400 اهمیت کار را مضاعف می کند.

مدیر کل اداره استاندارد استان یزد، افزود: در راستا ی طرح طاها و طی مدت گفته شده 9 هزار و سیصد و هفتاد و نه مورد بازرسی و نمونه برداری نیز از واحدهای صنفی استان یزد انجام شده است که عدد ثبت شده درخصوص نمونه برداری از این واحدها 170 مورد است.

زارع بنادکوکی تاکید کرد: به منظور استمرار سطح کیفیت مورد انتظار در استانداردها، ضروری است نمونه کالاها پس از آزمون، شرایط انطباق با استانداردهای ملی مربوطه را احراز نمایند که در غیر این صورت، مراتب قانونی تذکر، اخطار، جمع آوری، توقیف و معرفی متخلفین به مراکز حقوقی و قضایی انجام می شود.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد در پایان گفت: در این راستا تاکنون 2 هزار و نهصد و نه مورد آزمون به روی کالاهای نمونه برداری شده از واحدهای تولیدی و صنفی انجام، که از این تعداد، بالغ بر 80 درصد منطبق با استانداردهای ملی بوده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر