English

پرداخت ۲۲ میلیارد ریال جهت اجرای نیات موقوفات استان یزد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد : از ابتدای سال جاری تاکنون قریب به 22 میلیارد ریال از محل موقوفات استان یزد اجرای نیات شده است .

پرداخت 22 میلیارد ریال جهت اجرای نیات موقوفات استان یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، حجت‌الاسلام زارع زاده  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: اجرای امینانه نیات، امانتداری موقوفات، جلوگیری از طمع‌ورزی به موقوفات و ترویج فرهنگ وقف با نیت‌های به روز از اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه میباشد.

وی با بیان پوشیده نبودن آثار و خدمات وقف در جامعه در محورهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بر اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش و سوق دهی وقف های جدید منطبق بر نیاز روز جامعه بر فراگیر شدن این سنت حسنه ، تاکید نمود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در ادامه افزود:  با وجود بیش از700 نیت متفاوت در موقوفات استان یزد ، نیات مذهبی ( روضه خوانی ، اطعام ، افطار ، پخت نان ، طبخ آش و سورک و قربانی گوسفند )  با بیش از 9 میلیارد ریال و نیات خیریه ( خیرات و مبرات ، کمک به فقرا و مساکین ، لباس و دارو و درمان )  با بیش از 8 میلیارد ریال بیشترین سهم اجرای امینانه نیات موقوفات  را به خود اختصاص دادند.

وی سایر اجرای نیات موقوفات را شامل نیات اجتماعی ، عتبات عالیات ، بقاع متبرکه ، مدارس علوم دینی و مساجد دانست و گفت:  در زمان کنونی موضوعات متعددی برای فرهنگ وقف وجود دارد که وقف در امور فرهنگی، پزشکی، علمی، آموزشی، محیط زیست و ترویج دین از جمله آن ها است.

ایشان با بیان اینکه بیشترین اجرای نیات موقوفات استان دارای قید زمان و مکان مشخصی میباشد گفت : اغلب اجرای نیات براساس شرح وقفنامه در محل و زمان مشخص قید شده ، قابلیت اجرایی دارد و خلاف آن امکان پذیر نیست ، لذا از عمومیت مطلق خارج می شود.

زارع زاده در ادامه گفت : همه می‌توانیم به نوعی واقف باشیم و آن کمک در تحقق وقف‌های مشارکتی است که یکی از این نوع مشارکت‌ها برطرف کردن مشکلات  اقتصادی ، اشتغال زایی و معیشتی تعدادی از اقشار آسیب پذیر جامعه با کمک خیرین و نیکوکاران است.

وی افزود : از ابتدای سال جاری علاوه بر اجرای نیات از محل موقوفات استان ، حضور خیرین با محوریت مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه در جهت تامین مایحتاج و همچنین کمک هزینه ازدواج اقشار مختلف جامعه بسیار پررنگ و در جهت ترویج فرهنگ خیر نقش بسزایی داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی