English

حمایت دولت از وقف باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود/ لزوم تسریع در شناسایی موقوفات

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان این که وقف نیازمند حمایت از سوی دولت است، گفت: اگر وقف از سوی دولت حمایت شود باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد و این مهم در بسیاری از موارد باعث ‌کاهش هزینه‎های دولت خواهد شد.

حمایت دولت از وقف باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود/ لزوم تسریع در شناسایی موقوفات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، حجت الاسلام حسین زارع‌زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه موقوفات استان یزد ظرفیت و پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری دارد، اظهار کرد: ورود سرمایه‌گذار به حوزه وقف و موقوفات نه تنها موجب احیای موقوفات راکد می‌شود، بلکه افزایش درآمد و اشتغالزایی را به دنبال دارد.

وی افزود: بهره‌وری از موقوفات حوزه‌های میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی، کشاورزی و دامپروی و نیز استفاده از ظرفیت موقوفات برای تولید دام سبک از جمله فرصت‌های سرمایه در استان یزد به شمار می‌رود که از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به ضرورت بهره‌وری از ظرفیت‌های بالقوه با استفاده از وقف تصریح کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها در حقیقت ‌به فضای تولید، اشتغال و کسب و کار کمک بزرگی می‌کند.

زارع‌زاده افزود: اگر در حوزه ثبتی – حقوقی، فرایند شناسایی موقوفات کامل شود، شاید به ‌همین میزان موقوفات ثبت شده، املاک و اراضی وقفی دیگری که ثبت نشده داشته باشیم که در معرض خطر ملکی شدن ‌هستند.‌

وی با بیان این که وقف باید از سوی دولت حمایت شود، گفت: اگر وقف از سوی دولت حمایت شود باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی شده که این مهم، در بسیاری از موارد باعث ‌کاهش هزینه‎های دولت خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون پنج طرح بزرگ با مشارکت بخش خصوصی و اوقاف بر روی اراضی ‌وقفی در حال انجام است و شش طرح دیگر نیز در مراحل مطالعاتی و برنامه‌ریزی قرار دارد. ‌

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه