English

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد:

سینما؛ بهترین ابزار برای شناساندن جاذبه های شهر جهانی یزد است

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در بازدید از لوکیشن ضبط فیلم سینمایی "راننده و پیانیست" تاکید کرد: سینما زبان مشترک همه اقوام و ملتها و بهترین ابزار برای شناساندن میراث ملموس و ناملموس و جاذبه ها و ظرفیت های شهر جهانی یزد به جهانیان است.

سینما؛ بهترین ابزار برای شناساندن جاذبه های شهر جهانی یزد است

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، عباس ملازینلی در این بازدید با حضور "جمال الدین عزیزی" شهردار یزد و "ونوس عامری" عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد، با  تشکر از کلیه عوامل این ساخت فیلم، گفت: شورای شهر، شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، برای تاثیر گذاری فرهنگی و شناساندن هرچه بیشتر یزد در مجامع جهانی ،  به کانال‌های ارتباطی از جمله رسانه های اجتماعی، تئاتر و سینما متوسل شده است.

وی اضافه کرد: بنابراین یکی از کارگردان های یزدی با تجربه بین المللی انتخاب شد و اساسی ترین و بهترین فیلمنامه ای که توسط وی ارائه شد را مورد حمایت قرار دادیم .

ملازینلی در ادامه افزود: ساخت این فیلم با عنوان "راننده و پیانیست" که به موضوعات مختلف یزد و فرهنگ غنی و تاریخی آن می پردازد، در شهر یزد کلید خورده است و ما امیدواریم که این فیلم به جشنواره فیلم فجر راه یابد.

ونوس عامری عضو شورای شهر یزد هم در این برنامه اظهار داشت: یکی از بهترین زبان های معرفی یک فرهنگ، زبان هنر است و سینما یکی از پرمخاطب ترین و بهترین شاخه های هنر است، به همین دلیل از هنرمندان و کارگردانان برجسته دعوت شد تا درباره یزد فیلمی ساخته شود تا بتوانیم آن را به ایرانیان و جهانیان معرفی کنیم.

"علی زمانی" یکی از کارگردان های یزدی با ارائه یک طرح خوب و کارشناسی شده، مورد استقبال شورای شهر قرار گرفت.

وی تاکید کرد: به این ترتیب قرار شد، شورای شهر بخشی از بودجه فرهنگی را به این فیلم که حال و هوای شهر یزد را به تصویرمی کشد و فرهنگ و تاریخ را تا ابتدای قرن حاضر به نمایش می گذارد،  اختصاص داد.

"علی زمانی" کارگردان فیلم "راننده و پیانیست" بیان کرد: این فیلم قرار است که شهر یزد را به بهترین و زیباترین شکل به ایرانیان و گردشگران خارجی به نمایش بگذارد.

وی اضافه کرد: ساخت این فیلم از ۳۱ اردیبهشت ماه شروع شده  و ۴۰ روز ادامه دارد، این فیلم سینمایی پخش سینمایی دارد و در پلتفرم‌های اینترنتی نمایش داده می شود و  ممکن است به جشنواره های داخلی مثل فیلم فجر یا خارجی راه یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر