English

کارشناس سازمان جهاد کشاورزی یزد اعلام کرد:

ضرورت نصب تابلوی خطر غرق شدگی و عمق استخرهای ذخیره آب کشاورزی

نصب تابلوی اعلام عمق و خطر غرق‌شدگی، ایجاد فنس استاندارد و تعبیه نردبان نجات برای همه‌ی استخرهای ذخیره آب کشاورزی ضروری می‌باشد.

ضرورت نصب تابلوی خطر غرق شدگی و عمق استخرهای ذخیره آب کشاورزی
به گزارش خبرگزاری موج یزد، حمیدرضا فهیمی راد، کارشناس استخرهای ذخیره آب کشاورزی سازمان جهادکشاورزی یزد گفت: نصب تابلوهای هشدار دهنده‌ی اعلام عمق و خطر غرق‌شدگی، ایجاد فنس استاندارد و تعبیه نردبان نجات برای همه‌ی استخرهای ذخیره آب کشاورزی ضروری می‌باشد.
به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان یزد، حمیدرضا فهیمی راد با اشاره به غرق شدن تعدادی از جوانان و کودکان در سال‌های گذشته در استخرهای آب کشاورزی گفت: یکی از شرایط آزادسازی اعتبارات استخر ها در سازمان جهاد کشاورزی یزد رعایت تمامی اصول ایمنی در آنهاست.
فهیمی راد با بیان اینکه دستورالعمل های ایمنی استخرهای ذخیره آب کشاورزی هر ساله به روزرسانی و توسط مدیریت آب و خاک سازمان جهادکشاورزی اعلام می‌شود گفت متأسفانه بعد از تأیید استخرها توسط این مدیریت و تحویل قطعی به بهره برداران، استخر به حال خود رها شده و دیگر توسط بهره بردار نظارت ایمنی نمی شود که متأسفانه با گرم شدن هوا هر ساله شاهد غرق شدن تعدادی از هموطنان هستیم.
این کارشناس استخرهای ذخیره آب گفت: پوشیدن جلیقه نجات،نصب تابلوهای هشدار دهنده اعلام عمق و خطر غرق شدگی، ایجاد فنس استاندار، تعبیه نردبان‌های نجات و حضور فرد ثالث آشنا به امور کمک‌رسانی در هنگام فعالیت‌های نزدیک استخر از الزامات استفاده از استخر‌های ذخیره آب کشاورزی می‌باشد.
وی با بیان اینکه برای به حداقل رساندن خطرات غرق شدگی و با رعایت مسائل مرتبط با تبخیر آب استخرها و. مجوزهای تغییر کاربری امور اراضی حداکثر ارتفاع استخر ها را در سال جاری ۳ متر تعیین شده که این امر در توسط بهره بردارتن به صورت سلیقه ای حتی تا ۷ متر هم می‌رسید که بیشترین خطر و عدم رعایت ایمنی را در بر دارد.
حمیدرضا فهیمی راد گفت : رعایت موارد ایمنی و به کار بردن هزینه های اندک برای ایجاد شرایط امن، حوادث بعدی و جبران ناپذیر را به حد اقل ممکن می رساند لذا شایسته است همگان به هر نحو ممکن به جد و جهد دراین مورد کوشا و متعهد باشند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی