English

امنیت بافت تاریخی یزد ارمغان پروژه نورپردازی مکان های تاریخی یزد

رییس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری یزد گفت: نورپردازی بافت تاریخی یزد زیبایی و امنیت برای گردشگران و مردم محلی را در بافت تاریخی دوچندان کرد.

امنیت بافت تاریخی یزد ارمغان پروژه نورپردازی مکان های تاریخی یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سید علیرضا رسولی رییس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری یزد گفت: نورپردازی بافت تاریخی بر اساس معماری اصیل بافت طرح ریزی شد و پنج مسیر را در بافت تاریخی برای این کار مشخص کردیم.

وی در خصوص مزیت این اقدامات، بیان کرد: به علت عدم وجود نور و روشنایی کافی شب هنگام در بافت تاریخی، گردشگران شب نمی توانستند از این بافت دیدن کنند، بر اساس مطالعات انجام شده این نورپردازی می تواند در شب برای گردشگران و حتی اهالی خود بافت تاریخی راهنما باشد.

وی اظهار کرد: این نور پردازی ها علاوه بر امنیت، توانست زیبایی بافت تاریخی یزد را بیشتر نشان دهد.

به گفته رسولی، از این پنج مسیر بافت تاریخی تقریباً سه مسیر آماده است و دو مسیر هم که به عنوان مسیرهای پشتیبانی هستند نورپردازی به زودی انجام می شود در ادامه به عنوان خط آسمان بافت تاریخی و نورپردازی عناصر بافت، بادگیرها، رواق ها و طاق‌ها در دستور کار است.

وی در خصوص ایجاد  خط آسمان بافت تاریخی یزد گفت: ۲۸ بادگیر در این زمینه نورپردازی می شوند و با این اقدامات که هیچ گونه تغییر و مداخله‌ای در هویت اصلی بافت نداشته است، می توانیم زیبایی و جذابیت و مناظر بهتری در بافت شهر میراث جهانی یزد خلق کنیم.

رسولی با بیان اینکه بخش زیادی از کار تا کنون انجام شده و به دنبل تعمیم این اقدام به نقاط مختلف شهر هستیم، در خصوص هزینه های نورپردازی بافت تاریخی، افزود: هزینه ای که در مرحله تأمین اعتبار شده برای این پروژه یک میلیارد تومان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر