English

فرماندار یزد اعلام کرد:

پیگیری های مستمر برای ارتقای امنیت و زیبا سازی بافت تاریخی یزد انجام شده است

فرماندار یزد گفت: برای ارتقای ضریب امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و ترافیکی بافت تاریخی یزد کارگروهی در فرمانداری شهرستان یزد از سال گذشته تشکیل دادیم و بازدید مستمر همچنین نشست با اهالی بافت تاریخی و بازار قدیمی، ادارات خدمات رسان، شهرداری و شورای شهر یزد و نمایندگان بازار را پیگیری کردیم.

پیگیری های مستمر برای ارتقای امنیت و زیبا سازی بافت تاریخی یزد انجام شده است

سیدمحمد رستگاری فرماندار یزد در گفت و گو با خبرنگار موج یزد گفت: بحث ثبت جهانی بافت تاریخی یزد به عنوان میراث جهانی توجه همه را به بافت تاریخی و بازار سنتی به خصوص بناهای تاریخی یزد بیشتر جلب کرد.

وی افزود: حضور گردشگران و رفت و آمدهایی که در بافت تاریخی صورت می گیرد همچنین خانه هایی که خریداری شده و در حال بازسازی است حیات را در بافت بیشتر کرده است.

رستگاری با اعلام اینکه ضریب امنیتی، اجتماعی و فرهنگی بافت تاریخی باید افزایش یابد، بیان کرد: در کنار همه سرمایه گذاری ها در بافت تاریخی با توجه به مشکلات زیرساخت به دلیل رها شدگی بافت قدیم پیش از ثبت جهانی بعضی مشکلات پیرامون سکونت افراد غیر بومی، مهاجران و اتباع ایجاد شده است.

وی با اشاره به مشکلات امنیتی و انتظامی که گردشگران و حتی ساکنان با آن مواجه شدند، افزود: بازار قدیمی یزد طی سال های گذشته آنچنان که باید توسط بازاریان و مسئولان جدی گرفته نشده و به مسائل آن پرداخته نشده است.

وی افزود: کارگروهی در فرمانداری شهرستان یزد از سال گذشته تشکیل دادیم و بازدید مستمر همچنین نشست با اهالی بافت تاریخی و بازار قدیمی، ادارات خدمات رسان، شهرداری و شورای شهر یزد و نمایندگان بازار را پیگیری کردیم.

وی با اشاره به اینکه امنیت بازار تاریخی یزد را رصد کردیم، اظهار داشت: تجهیزات فرسوده رها شده در پشت بام ها، روشنایی کم پشت بام ها که آسیب پذیری بازار به ویژه بازار زرگری را را افزایش می داد، مورد پیگیری مستمر و اصلاح قرار گرفت.

وی در موضوع امنیت بافت تاریخی یزد افزود: ایستگاه پلیس با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد ایجاد شده و منتظر ابلاغ سازمانی نیروی انتظامی یزد و تامین نیرو از سوی نیروی انتظامی هستیم.

وی به پاکسازی پشت بام های بافت تاریخی و بازار قدیم با توجه به نمای بازار اشاره کرد و افزود: با همراهی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد ساماندهی تابلو های بازار قدیم، روشنایی بازار با کمک بازاریان، ساماندهی امیرچخماق و تعمیر سرویس بهداشتی، جمع آوری تابلوهای فرسوده، مرمت گنبد ستی فاطمه و کمک به مجموعه حاج خلیفه رهبر جهت ساماندهی نمای پشت بام انجام شده است.

وی با تاکید بر اصلاح وضعیت آب قنات زارچ گفت: وضعیت آب قنات ارزشمند زارچ در بافت تاریخ با همکاری دستگاه های قضایی و فرمانداری و میراث فرهنگی استان یزد در حال پیگیری است تا آبی که به واسطه وجود هتل ها و بیمارستان گودرز دچار آلودگی شده است  آلودگی ها شناسایی و رفع شوند.

فرماندار یزد در خصوص مشکل ترافیکی بافت تاریخی و لزوم کاهش ترددهای وسایل نقلیه گفت: با دوربین هایی که شماره خوانی پلاک ها را انجام می دهد تردد وسایل نقلیه در بافت تاریخی یزد کنترل می شود چرا که این بافت ظرفیت تردد بیش از حد وسایل نقلیه را ندارد همچنین ظریب امنیتی بافت تاریخی یزد ارتقا پیدا خواهد کرد ضمن اینکه ساکنان بافت باید به راحتی تردد داشته باشند و حیات باید در بافت تاریخی توسط اهالی جاری باشد.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای گردشگری مستقر در بافت تاریخی نباید مزاحمت برای اهالی بافت ایجاد کنند، بیان کرد: اصالت فرهنگی بافت نباید به واسطه فعالیت واحدهای گردشگری خدشه دار شود و باید حفظ شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه