English

شهردار یزد:

سیستم حمل و نقل شهر یزد اقتصادی نیست

شهردار یزد با بیان اینکه سیستم حمل و نقل شهر یزد اقتصادی نیست، گفت: هر چند ویروس کرونا باعث کاهش درآمد سیستم حمل و نقل شهری شده است، عدم کمک‌های دولتی برای همه شهرهای کشور مزید بر علت است.

سیستم حمل و نقل شهر یزد اقتصادی نیست

به گزارش خبرگزاری موج یزد، جمال الدین عزیزی شهردار یزد گفت: حمل و نقل یک موضوع پیچیده و کاملاً علمی است و درباره شکلگیری حمل و نقل ترکیبی در یزد نیز  به شبکه حمل و نقل مناسب و ایستگاه های مطلوب نیاز داریم که در حال حاضر در شهر یزد امکانپذیر نخواهد بود.

 وی گفت: عدم مناسب سازی ایستگاه های خط واحد در شهر یزد یک نقطه ضعف بزرگ برای سازمان حمل و نقل شهرداری یزد به حساب می آید و علیرغم توصیه شهرداری یزد، اقدام خاصی در این زمینه انجام نگرفته است.

 وی بیان کرد: 1400 ایستگاه اتوبوس در شهر یزد داریم که هر کدام در مقاطع مختلف و با طراحی های مختلف ایجاد شده اند.

شهردار یزد تصریح کرد: در حال حاضر بودجه زیادی نداریم و باید طرح مطلوب و پایدار برای ایستگاه‌های اتوبوس شهری یزد تهیه شود که به زودی اجرای این کار امکان پذیر نیست.

 وی در خصوص ساماندهی ایستگاه های خط واحد شهری یزد گفت: در بعضی مواقع سازمان حمل و نقل شهرداری متولی اصلی موضوع نبوده و بعضاً معاونت شهرسازی شهرداری باید اینکار را انجام می‌داده است در حال حاضر نیز استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری برای نوسازی دستگاه‌ها را در نظر داریم و فراخوان آن اعلام شده است.

به گفته او در حال حاضر بودجه هایی برای رفع مشکلات ایستگاه های اتوبوس خط واحد در شهرداری یزد وجود دارد و مردم می‌توانند مشکلات و انتقادات پیرامون ایستگاه های اتوبوس خط واحد شهر یزد را به ما اعلام کند.

عزیزی با اشاره به اینکه حمل و نقل یکی از پارامترهای حیاتی شهر به حساب می آید و در واقع حرکت خون در رگهای شهر است، در خصوص ایجاد سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: عملاً چند سازمان با هم ادغام شدند و سازمان فعلی را تشکیل دادند و این هم بر اساس ابلاغ وزارت کشور بود.

عزیزی با تاکید براینکه سیستم حمل و نقل شهر یزد اقتصادی نیست، گفت: هر چند ویروس کرونا باعث کاهش درآمد سیستم حمل و نقل شهری شده است، عدم کمک‌های دولتی برای همه شهرهای کشور مزید بر علت است چرا که قبلاً نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل شهری توسط دولت انجام می شد البته ناگفته نماند که رئیس جمهور دستوراتی را اخیراً پیرامون موضوع اعلام کرده است.

 شهردار یزد گفت: سال جاری با استفاده از اوراق مشارکت توانستیم با هزینه ۳۰ میلیارد تومان ۱۲ دستگاه اتوبوس جهت نوسازی و بهسازی سیستم حمل و نقل شهری خریداری کنیم که تعداد ۶۰ میلیارد تومان درخواست ما معادل ۴۵ دستگاه اتوبوس بود ولی زمانی که اوراق مشارکت به دست ما رسید به لحاظ مالی ۱۲ دستگاه اتوبوس توانستیم با آن اوراق خریداری کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر