English

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد؛

فعالیت ۱۶۰ اتوبوس خصوصی و ۳۴ اتوبوس دولتی در یزد

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: ۱۶۰ اتوبوس خصوصی و ۳۴ اتوبوس دولتی در یزد فعال و علاوه بر آن ۱۷ مینی بوس شهرستان های تابعه مانند دهنو و ملاباشی را پشتیبانی می‌کنند بنابراین کمبود اتوبوس درون شهری در یزد نداریم.

فعالیت ۱۶۰ اتوبوس خصوصی و ۳۴ اتوبوس دولتی در یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدرضا شفیعی رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: با اینکه کرونا تعطیلی و هزینه های زیادی را به سیستم حمل و نقل تحمیل کرد ولی در تعطیلات حقوق و بیمه رانندگان طبق قانون کار پرداخت شده است که می توانم بگویم این در هیچ کجای کشور سابقه نداشته است.

وی با بیان اینکه به بخش خصوصی یارانه پرداخت کردیم تا در حمل و نقل شهری خدمت‌رسانی کند، گفت: ۱۶۰ اتوبوس خصوصی و ۳۴ اتوبوس دولتی در یزد فعال و علاوه بر آن ۱۷ مینی بوس شهرستان های تابعه مانند دهنو و ملاباشی را پشتیبانی می‌کنند بنابراین کمبود اتوبوس درون شهری در یزد نداریم.

شفیعی گفت: اصلاح خطوط کم مسافر در بافت تاریخی با استفاده از مینی بوس و خودروی وَن در دستور بررسی است تا اگر امکان داشته باشد در سالهای آینده محقق شود. وی تصریح کرد: قانون یک سوم شهرداری، یک سوم دولت و یک سوم مردم برای هزینه های حمل و نقل شهری اجرا نشده و دولت از سال ۹۰ هیچ کمکی برای حمل و نقل شهری نداشته و یارانه بلیط پرداخت نکرده است و هم اکنون نیز به علت نبود دانش آموز و دانشجو و تعطیلی به علت کرونا، بیشتر مسافران اتوبوس های خط واحد، سالمندان هستند.

شفیعی با تاکید بر اینکه هزینه های حمل و نقل عمومی به شدت نسبت به درآمدها افزایش داشته است، افزود: ۹۰ درصد با کاهش مسافر روبرو هستیم.

 

الزام ما بر ایجاد مسیر بی آرتی در شهر یزد

وی در خصوص احداث خط بی آرتی گفت: الزام ما بر ایجاد مسیر بی آرتی در شهر یزد از مسیر پایانه غدیر تا امام خمینی است ولی این نیازمند طراحی های پیچیده و تخصصی است که در برخی از مسیرها امکان پذیر نبوده است. وی بیان کرد: در حال حاضر ناوگان حمل و نقل شهری یزد از فرسوده نیست و تمام اتوبوس های خط واحد ما کولر دار هستند.

 شفیعی گفت: در حال حاضر ۶۴ موسسه و ۱۲ هزار راننده برای سیستم حمل و نقل شهری و سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد فعالیت می کنند.

شفیعی عنوان کرد: با توجه به اینکه کارخانه های سازنده اتوبوس در کشور تولید جدید ندارند، بر اساس اعلام رییس جمهور سال آینده در قبال فروش سوخت اتوبوس خط واحد وارد کشور می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر