English

رییس پلیس فتا یزد؛

لزوم هوشیاری مردم در برابر هر فعالیت مجرمانه در فضای مجازی

رییس پلیس فتا یزد گفت: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با همکاران ما جهت پیگیری و بررسی در میان بگذارند.

لزوم هوشیاری مردم در برابر هر  فعالیت مجرمانه در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سرهنگ مرتضی ابوطالبی  رییس پلیس فتا یزد افزود:  در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با برقراری تماس تلفنی با وی  مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی اپراتور همراه اول بعد از شروع مکالمه و بیان ادعا و جملات اغوا کننده مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از حسابش سرقت کرده ، رسیدگی به موضوع در دستور کار  پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد:  متهم با شیوه و شگرد پلیسی و همت کارشناسان پلیس فتا مرکز استان یزد در یکی از شهرستان‌های اطراف ، شناسایی و اقدامات لازم با هماهنگی قاضی پرونده برای دستگیری وی صورت گرفت.

رییس پلیس فتا یزد به عموم شهروندان توصیه کرد فریب کلاهبرداران را در تماس‌های تلفنی و پیامکی مبنی بر "برنده شدن در قرعه‌کشی" نخورید چرا که در صورت برنده شدن ابتدا اشخاص به سازمان‌ها و موسسات مربوطه دعوت و مبلغ تعیین شده به صورت حضوری به برندگان ارائه می‌شود.

ابوطالبی گفت: از قبول درخواست تلفنی افراد ناشناس مبنی بر انجام هرگونه عملیات بانکی از جمله انتقال وجه، ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک، تغییر زبان دستگاه خودپرداز به انگلیسی و انجام تراکنش و غیره به بهانه برنده شدن در مسابقه ها و یا قرعه کشی های رادیویی و تلویزیونی، خودداری کنید.

 رییس پلیس فتا یزد خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با همکاران ما جهت پیگیری و بررسی در میان بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر