English

رییس پلیس فتا استان یزد؛

دستگیری یک رمال و دعانویس اینستاگرامی در یزد

مرد زن نمای فالگیر که با هویتی کاذب در اینستاگرام با ترفند درمان ناباروری با فال‌بینی و دعا نویسی کلاهبرداری می‌کرد در یزد شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری یک رمال و دعانویس اینستاگرامی در یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سرهنگ مرتضی ابوطالبی رییس پلیس فتا یزد با بیان این‌که افراد باید مراقب دام کلاهبرداری اینترنتی با ترفند درمان ناباروری با فال‌بینی و دعا نویسی باشند،‌ گفت:‌ مرد زن نمای فالگیر که با هویتی کاذب در اینستاگرام کلاهبرداری می‌کرد در یزد شناسایی و دستگیر شد.

وی با بیان این‌که افراد سودجو با تبلیغات اغواکننده و سوءاستفاده از اعتماد کاربران مخصوصا خانم‌ها، اقدام به اخذ پیش پرداخت می‌کنند، اظهار کرد: در پی شکایت خانمی مبنی بر کلاهبرداری ۵۰ میلیون ریالی زن فالگیر از وی در شبکه‌های اجتماعی، با ترفند درمان ناباروری با فال‌بینی و دعانویسی، پیگیری پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکیه در اظهارات عنوان کرد؛ کلاهبردار تبلیغ خود را در یکی از گروه‌ها با عنوان فالگیری درج کرده بود که با وی اقدام به چت کردم و پس از طرح موضوع ناباروری خود وی مدعی شد در این زمینه می‌تواند کمکم کند و برای بهتر نتیجه گرفتن یکی از دوستان دعانویس وی نیز قادر به حل مشکل من است، بدون اطلاع همسرم برای فالگیری دو میلیون تومان و برای دعانویسی سه میلیون تومان پرداخت کردم که آن را از خواهرم قرض گرفتم.

رییس پلیس فتا استان یزد گفت: با توجه به اهمیت موضوع متهم شناسایی و با بررسی‌های فنی به عمل آمده مشخص شد مرد زن نمای فالگیر با هویت کاذب با اکانتی دیگر در اینستاگرام با شاکیه چت کرده و اطلاعاتی را بدست آورده است تا بتواند با اکانتی که خود را فالگیر معرفی می‌کند هدفش که اخاذی بود برسد لذا اعتماد شاکیه را برای اخذ مبلغ سه میلیون برای دعانویسی نیز جلب کرد.

ابوطالبی در توصیه به کاربران تاکید کرد: اعتماد به نفس بالا، فن بیان خوب، جلب اعتماد مشتری و ارائه فهرستی از خدمات متنوع از ویژگی‌های کسانی است که به شغل فالگیری، رمالی و پیشگویی مشغول هستند، این افراد با بیان چند جمله می‌توانند مشتریانشان را تا ساعت‌ها و حتی روزها شاد و به زندگی امیدوار کنند یا در مقابل با گفتن جمله‌ای تأثیرگذار ذهن و روح آنها را برهم بریزند و به اطرافیان و حتی نزدیک‌ترین کسانشان بدبین کنند، این برنامه هر روز افرادی است که شغل پردرآمد فالگیری و برای خودشان هم انواع و اقسام القاب را انتخاب می‌کنند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: کاربران باید با ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای خود به تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اعتماد نکرده و فریب نخورند زیرا آسیب‌های ناشی از اینگونه کلاهبرداری‌ها اعتیاد به فال و ایجاد مشکلات روحی و روانی و از سویی از هم پاشیدگی خانواده‌ها، کلاهبرداری، ضررهای مالی، آسیب‌های جانی و غیره است.

وی ادامه داد: رمالان اینترنتی با درج مطالبی در شبکه‌های مجازی، چون حل مشکلات خانوادگی و زناشویی، مسائل عشقی، مشکلات مالی، دعا برای خوشبختی و خبر از آینده در کانال‌ها و صفحات مجازی خود، افراد را ترغیب به گرفتن فال و دعانویسی کرده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کنند به طوری که با ارائه شماره حساب، از کاربران می‌خواهند پول را به حسابشان واریز کنند که لازم است افراد و خانواده‌ها هرگز به این سایت‌ها اطمینان نکرده و با فرهنگ‌سازی، تقویت باورهای دینی و افزایش آگاهی با این پدیده نوظهور مقابله کنند.

سرهنگ ابوطالبی گفت: از شهروندان درخواست داریم در صورت مواجه با چنین مواردی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسhttps:‎//www.cyberpolice.irبخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی اعلام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه