English

کلاهبردار اینترنتی در هرمزگان دستگیر شد

‌رئیس پلیس فتا هرمزگان از دستگیری کلاهبردار اینترنتی در این استان خبر داد و گفت: یکی از شیوه‌های جدید کلاهبرداران اینترنتی استفاده از شیوه واگذاری وام و تسهیلات بانکی به افراد نیازمند است.

کلاهبردار اینترنتی در هرمزگان دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سرهنگ علی اصغر افتخاری رئیس پلیس فتا هرمزگان گفت: با مراجعه یکی از شهروندان هرمزگانی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی در فضای مجازی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شاکی به دنبال دریافت وام بانکی بوده است، ادامه داد: نامبرده در یکی از سایت‌های اینترنتی با یک واگذار کننده وام آشنا و از وی تقاضای مبلغ صد میلیون تومان وام بانکی می‌کند.

سرهنگ افتخاری افزود: متهم ابتدا در ازای وام صد میلیونی درخواست 10 میلیون تومان کارمزد می‌کند که شاکی آن را به حساب وی واریز می‌کند، سپس در پوشش مشاوره و خیرخواهی به شاکی پیشنهاد دریافت مبالغ بالاتری برای دریافت وام می‌دهد که کارمزد‌های آن را نیز از شاکی دریافت می‌کند.

وی اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی و با استفاده از شیوه‌های علمی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا متهم شناسایی و با هوشیاری و اقدام به موقع مأموران با هماهنگی مقام قضائی متهم در فرودگاه دستگیر شد.

سرهنگ افتخاری اظهار داشت: متهم در آخرین پیشنهاد خود به شاکی قول یک وام دو میلیاردی را داده بود که بدین وسیله توانسته بود مبلغ 200 میلیون تومان از شاکی و اطرافیان وی کلاهبرداری کند.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: متهم پس از دستگیری با توجه روبرو شدن با مستندات لب به اعتراف گشود و به بزه انتسابی خود اقرار کرد.

رئیس پلیس فتا هرمزگان با بیان اینکه شاکی تاکنون به 23 فقره کلاهبرداری مشابه اعتراف کرده است، ادامه داد: واگذاری وام‌های بانکی در فضای مجازی یکی از جدیدترین شیوه‌های کلاهبرداران در این قضا می‌باشد که با کمی هوشیاری می‌توان نقشه های شوم آنان را نقش برآب کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت هرگونه مشکل و مزاحمت در فضای مجازی می توانند از طریق مراجعه حضوری و یا سایت پلیس فتا بخش گزارش مردمی گزارش خود را ارسال کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه