English

توسعه پایدار در شهر هوشمند امکان پذیر است

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و سخنگوی شورای‌اسلامی شهر یزد گفت: شهر هوشمند با بهره‌گیری از دانش روز، همراهی مردم برای توسعه پایدار و زندگی بهتر توام با امنیت و آرامش اداره می‌شود.

توسعه پایدار در شهر هوشمند امکان پذیر است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، حمیدرضا قمی رئیس کمیسیون شهر هوشمند و سخنگوی شورای‌اسلامی شهر یزد در نخستین همایش شهر هوشمند و انسان‌محور در سالن برق منطقه‌ای یزد که با حضور  شهردار و جمعی از مسئولان و کارشناسان حوزه شهری برگزار شد افزود: شهرهوشمند موجب تولید ثروت و رفاه شهروندان می‌شود.

وی ادامه داد: یک شهر هوشمند با بهره‌گیری از دانش روز، همراهی مردم و مشارکت فعال شهروندان در راستای توسعه پایدار و زندگی بهتر توام با امنیت و آرامش اداره می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در این خصوص کارهای خوبی در استان یزد و برخی مناطق کشور انجام شده بر همکاری مردم و دستگاه‌های متولی این حوزه  برای اجرایی‌شدن آن تاکید کرد.

قمی بیان بیان داشت: هدف این شهر  و انسان محور، زندگی راحت، دسترس آسان به منابع مورد نیاز و انجام امور در بهترین موقعیت است .

در ادامه این همایش پنل آموزشی با حضور تعدادی از کارشناسان همراه با بررسی وضعیت یک شهرهوشمند و راه‌های تحقق آن ارائه شد.

شهر هوشمند ((Smart City به شهری گفته می‌شود که براساس آخرین نظریه‌های تکامل یافته مدیریت‌شهری بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات، دارای ۶ معیار اصلی حکم‌روایی هوشمند، شهروند هوشمند، محیط زندگی هوشمند، اقتصاد هوشمند، حمل و نقل هوشمند و انرژی هوشمند باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر