English

مدیرکل نوسازی، ‌توسعه و تجهیز مدارس یزد؛

کاهش مصرف انرژی و حفظ محیط زیست ویژگی مدرسه سبز است

مدیرکل نوسازی، ‌توسعه و تجهیز مدارس یزد گفت: اولین مدرسه سبز در استان یزد راه اندازی شد و کاهش آلایندگی‌های ناشی از مصرف انرژی یکی از ویژگی‌های مدارس سبز است.

کاهش مصرف انرژی و حفظ محیط زیست ویژگی مدرسه سبز است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدرضا عارفی مدیرکل نوسازی، ‌توسعه و تجهیز مدارس یزد توجه به مقوله محیط زیست در مدارس را از جمله ضرورت‌های توسعه آموزشی دانست و اظهار کرد: خوشبختانه مدتی است که واژه‌هایی نظیر مدرسه سبز  و اهمیت آموزش حفاظت از محیط زیست در مدارس به گوش می‌رسد.

وی با بیان این‌که مدیران و معلمان نیز باید نسبت به اهمیت آموزش محیط زیست حساس شوند، افزود:‌ کلید موفقیت در آموزش‌های زیست محیطی آگاهی‌های آموزگاران است و به سختی می‌توان انتظار داشت که دانش‌آموزان مدارسی که معلمانشان در زمینه مسائل زیست محیطی آگاهی کمتری دارند، قادر به کسب مهارت‌های لازم برای حفظ طبیعت و ارتقای کیفیت محیط زیست در منطقه خود باشند.

مدیرکل نوسازی، ‌توسعه و تجهیز مدارس یزد راه‌اندازی اولین مدرسه سبز در این استان را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار آموزش و پرورش یزد دانست و گفت:‌ ارتقاء شاخص‌های زیست محیطی در فضاهای آموزشی یکی از رویکردهای جدی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور است.

عارفی کاهش آلایندگی‌های ناشی از مصرف انرژی را یکی از ویژگی‌های مدارس سبز عنوان و تصریح کرد: زیرساخت‌های این مدارس بر اساس شاخص‌های محیط زیست، هوشمندسازی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر