English

معاونت خدمات شهری شهرداری یزد؛

شهرداری متولی ساماندهی متکدیان است

معاونت خدمات شهری شهرداری یزد گفت: بودجه عمومی برای رفع مشکل تکدی گری و کودک کار باید هزینه شود و شهرداری متولی ساماندهی متکدیان است.

شهرداری متولی ساماندهی متکدیان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، حسین صالحیان معاونت خدمات شهری شهرداری یزد در گفت و گو با خبرگزاری موج گفت: برابر قانون شهرداری موظف است ساختمانی را برای نگهداری موقت متکدیان داشته باشد ولی چون شهرداری یزد چنین ساختمانی را در اختیار ندارد بنابراین پرداخت هزینه های سازمان بهزیستی مبنی بر نگهداری این افراد را تقبل می کند.

صالحیان بر وجود ساختمان مجزا تاکید کرد و گفت: شهرداری برای نگهداری کودکان خیابانی و متکدیان به ساختمانی نیازمند است که نیازمند همکاری دستگاه های مرتبط هستیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث اجرای طرح ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی همه بار روی دوش شهرداری ها است، بیان کرد: طبق قانون استاندار هر استان حق دارد بودجه ای را از بودجه عمومی برای رفع مشکل تکدی گری و کودک کار قرار دهد.

صالحیان گفت: اساسنامه سازمان فرهنگی شهرداری برای فرهنگسازی است و اجراییات شهرداری کار شناسایی و جمع آوری متکدیان و کودکان خیابانی را انجام می دهد و همراه با حکم قاضی آنها را برای ساماندهی به سازمان بهزیستی وکمیته امداد استان معرفی می کند.

وی اظهار داشت:  در ایام عید نوروز تعداد340 نفر متکدی میانسال و بزرگسال را در یزد شناسایی کردیم که اغلب آنها از سایر استان ها به یزد آمده و یا مهاجران افغان بودند که حتی مواد مخدر هم در بین این افراد دیده می شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر