English

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد:

تاثیر مثبت بارندگی یزد بر تغذیه چاه ها و قنات ها

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد اظهار داشت: روان آب ها بیشتر در ارتفاعات استان رخ داد که به دلیل اشباع شدن این مناطق، توانست بر تغذیه چاه ها و قنات ها تاثیر مثبت داشته باشد.

تاثیر مثبت بارندگی یزد بر تغذیه چاه ها و قنات ها

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدمهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل یزد این مجموعه اظهار داشت: میزان نفوذ باران امسال تاثیر چندانی بر کسری مخزن سفره های آب زیرزمینی استان نداشته است.

به گفته وی روان آب ها بیشتر در ارتفاعات استان رخ داد که به دلیل اشباع شدن این مناطق، توانست بر تغذیه چاه ها و قنات ها تاثیر مثبت داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به اینکه متوسط بارندگی استان یزد تا امروز به 85.1 میلی متر رسید، افزود: بیشترین بارندگی با414.1 میلی متر مربوط به ایستگاه های منشاد مهریز گزارش شد.

میزان بارندگی در ایستگاه باران سجنی ده بالا تفت 404 میلی متر ثبت شد که این رقم سال گذشته در ده بالا و منشاد به ترتیب 89.7 و 98 گزارش شده بود.

جوادیان زاده اضافه کرد: متوسط آمار بارندگی در ده بالا و منشاد در طول دوره آماری به ترتیب 255 و 289 میلی متر است.

وی از بارندگی 49 میلی متری در ایستگاه یزد خبر داد و تصریح کرد: میزان بارندگی مرکز استان سال گذشته در این تاریخ ، 11 میلی متر بود اما میزان بارش ها در سال آبی جاری هنوز 2.5 میلیمتر نسبت به دوره آماری کاهش نشان می دهد و معادل 51.6 میلی متر است.

این مسئول با بیان اینکه تکمیل مطالعات رودخانه های یزد در دستور کار این شرکت قرار دارد، تصریح کرد: بر این اساس ، رودخانه های اصلی و خشک یزد شناسایی و حریم و بستر آن مشخص می شود و سپس از بالا دست رودخانه، هرگونه تعرض بررسی و پس از اخطار گروهی، تخریب خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه ای یزد با تأکید بر لزوم آمادگی در بحث وقوع سیلاب اظهار داشت: با توجه به پیش بینی بارندگی ها در استان و در نظر داشتن حرکت سیلاب از استان های همجوار مانند فارس ، می توان حجم سیلاب را پیش بینی و اطلاعات را به صورت سیستمی با استان های همجوار و دستگاه های مرتبط مبادله کرد.

وی بازخوانی نظام نامه مدیریت سیلاب توسط دستگاه های مختلف را خواستار شد و افزود: در نمودار مدیریت سیلاب ابلاغی وزارت نیرو ، وظیفه هر دستگاه قبل از وقوع سیل، در زمان و پس از آن تشریح و لازم است نظام نامه، جهت اطلاع رسانی در کمیته مدیریت بحران استانداری مطرح شود تا مورد توجه دستگاه های ذیربط قرار گیرد.

نخستین جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در ششم فروردین سال 98 با هدف بررسی نقاط آسیب پذیر در وقوع سیل و پیش بینی تمهیدات برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر