English

محمدرضا خلیلی؛

تکدی گری زنان و دختران معضل شهرستان اردکان است

رییس کمیته امداد امام خمینی اردکان گفت: تکدی گری زنان و دختران معضلی در شهرستان اردکان است که عواقب خوبی ندارد.

تکدی گری زنان و دختران معضل شهرستان اردکان است

به گزارش خبر گزاری موج یزد،  محمدرضا خلیلی رئیس کمیته امداد امام خمینی اردکان با بیان اینکه دغدغه اصلی مسئولان شهرستان داشتن شهر زیباست افزود: بحث تکدی گری عملی سازمان‌یافته‌ای است که به همین سادگی نمی‌توان حل کرد. 
خلیلی گفت: تکدی گری به عنوان معضل اجتماعی محسوب می‌شود و از طرفی سوءاستفاده از عاطفه و عمل خیرخواهانه مردم و ضعف فرهنگی محسوب می‌شود. 
وی با بیان اینکه برداشت مردم نسبت به کمک به متکدیان خیرخواهانه است ادامه داد: ولی این عمل در واقع فرصت‌طلبی و سوءاستفاده است که باید مردم به این درک برسند. 
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اردکان اظهار داشت: از طرفی تکدی گری زنان و دختران معضلی در این شهرستان است که عواقب خوبی ندارد، درواقع کمک مستقیم به متکدیان بزرگ‌ترین آسیب اجتماعی است، چهره شهر را زشت می‌کند یعنی همه مردم احساس گناه می کنند که این بدترین احساس است.
خلیلی افزود: کسی که تکدی گری می‌کند به دنبال کسب درآمد است و بیشترین افراد متکدی شهرها بومی نیستند، هرچند تکدی گری جرم نیز است.

حذف کمک‌های مستقیم به متکدیان؛ یکی از عوامل آسیب‌زای اجتماعی در شهر

وی با بیان اینکه ائمه جماعت در فرهنگ‌سازی و نحو کمک‌رسانی صحیح به نیازمندان همکاری کنند تصریح کرد: حذف کمک‌های مستقیم به متکدیان به عنوان یکی از عوامل آسیب‌زای اجتماعی در شهر باید مطرح شود.
این مسئول با اشاره به اینکه تفکیک افراد بیمار، سالمندان و خانواده‌های بی‌سرپرست از افرادی که با این بهانه‌ها به تکدی گری می‌پردازند ضروری است، گفت: به حواشی مهاجران مثل ایجاد شغل‌های کاذب و ترویج کودکان کار توجه بیشتری شود.
خلیلی تصریح کرد: خطرناک‌ترین تفکر در مورد اردکان ثروتمند بودن آن است و این خود دلیل هجوم متکدیان به این سرزمین است، فردی که شغلش تکدی گری است مطالعاتش زیاد و فضای مجازی را مرتب رصد می‌کند.
وی با بیان اینکه بالاترین آمار مراجعه‌کننده به کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ افراد غیربومی هستند، گفت: این نهاد برای شناسایی و بررسی افراد نیازمند در تلاش است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر