English

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز؛

استفاده از نقاشی و سرود برای فرهنگسازی حفظ منابع طبیعی لازم است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز گفت: برگزاری مسابقات نقاشی با همکاری آموزش و پرورش برای انتقال مفاهیم مختلف به خصوص در حوزه منابع طبیعی باید جدی گرفته شود.

استفاده از نقاشی و سرود برای فرهنگسازی حفظ منابع طبیعی لازم است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سیدعلی باقری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز گفت: حفظ عرصه های طبیعی سرمایه ملی است و باید با فعالیت های فرهنگی و هنری مانند نقاشی و سرود نسبت به فرهنگ سازی آن اقدام کرد.

وی افزود: برگزاری مسابقات نقاشی با همکاری آموزش و پرورش برای انتقال مفاهیم مختلف به خصوص در حوزه منابع طبیعی باید جدی گرفته شود.

در این برنامه که تعدادی از والدین دانش آموزان حضور داشتند، دانش آموزان دسته جمعی سرودی در خصوص درخت و درختکاری اجرا کردند و با نقاشی آثاری از اهمیت عرصه های طبیعی خلق کردند.

در ادامه شرکت کنندگان با غرس تعدادی نهال در حیاط مدرسه هفته منابع طبیعی را گرامی داشتند.

وسعت عرصه‌های منابع طبیعی مهریز 600 هزار هکتار است و مرکز این شهرستان 55 هزارنفری در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

98 درصد مساحت استان به وسعت هفت میلیون و 300 هزار هکتار را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد که 38 درصد عرصه‌ها( 2 میلیون و 650هزار هکتار) اراضی بیابانی است.

همچنین 13 منطقه تحت فرسایش بادی به مساحت یک‌میلیون و 212 هزار هکتار در یزد شناسایی شد که این کانون‌ها تقریباً در تمام شهرستان‌های استان پراکنده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر