English

رییس دانشگاه یزد؛

ارزیابی منصفانه عملکرد دانشگاه در تقارن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی و ۳۰ سالگی دانشگاه یزد ضروری است

رییس دانشگاه یزد در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان در سالن دکتر شاهی گفت: در تقارن 40 سالگی انقلاب اسلامی و 30 سالگی دانشگاه یزد ارزیابی منصفانه ضروری است.

ارزیابی منصفانه عملکرد دانشگاه در تقارن 40 سالگی انقلاب اسلامی و 30 سالگی دانشگاه یزد ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد صالح اولیاء رییس دانشگاه یزد با اشاره به تقارن 40 سالگی انقلاب اسلامی و 30 سالگی دانشگاه یزد بررسی روند حوادث در شرایط زمانی وقوع پدیده‌ها و همچنین تحولات پس‌از آن را برای ارزیابی منصفانه ضروری دانست.

وی گفت: من در نوجوانی انقلاب را درک کردم و در آن شرایط استبداد و خفقانی که وجود داشت منجر به قیام بدنه اصلی جامعه با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که تجلی خواسته‌های مردم بود شد، زیرا مردم احساس می‌کردند که کشور به قدرت-های بزرگ وابسته است، آزادی وجود ندارد و تحقق خواسته‌های خود را در جمهوری اسلامی انتظار داشتند.

رییس دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: این انقلابی که در مقطعی از تاریخ ایران صورت گرفت اثرگذاری فراتری از ایران و در سطح منطقه و حتی جهان داشت و علاوه بر ظهور جنبش‌های متأثر از انقلاب اسلامی دگرگونی‌های زیادی نیز در برخی جوامع با نگاه ویژه به انقلاب اسلامی رخ داد.

وی با اشاره به عملکرد 40 ساله انقلاب اسلامی و لزوم نگاه منصفانه گفت: اگر شرایط امروز را با زمان وقوع انقلاب مقایسه کنیم می‌بینیم درحالی‌که جامعه ما امروز دچار چالش‌های زیادی شده است اما عملکردهای مثبتی نیز وجود دارد که تقویت نقاط مثبت و رفع چالش‌ها نیازمند نگاهی منصفانه و علمی است که این وظیفه دانشگاه و دانشجویان است.

 اولیاء سرخوردگی و یأس دانشجویان و مردم را یکی از خطرات جامعه و موجب بی‌تحرکی اجتماع توام با عدم پیشرفت و توسعه دانست.

وی در ادامه سخنان خود بابیان نحوه شکل‌گیری و تأسیس دانشگاه یزد، این دانشگاه را به نهالی تشبیه کرد که در سالیان مختلف توسط مدیران محافظت و مراقبت شده و اکنون به درختی تنومند تبدیل شده است.

وی بیان داشت: در اوج شرایط جنگی و محدودیت‌هایی که در کشور ازنظر منابع مالی وجود داشت مسئولین استان یزد به این اجماع رسیدند که این استان باید دارای دانشگاه باشد و دانشگاه می‌تواند مبنایی برای توسعه محسوب شود. ماهیت این تصمیم بر توسعه انسانی بود و احساس می‌شد برای توسعه جامعه نیاز به انسان‌های فرهیخته و توانمند دارد که دانشگاه می‌تواند بخشی از آن را تأمین کند.

امروز دانشگاه یزد به جایگاه خوبی در بین دانشگاه‌های کشور دست‌یافته

وی افزود: علیرغم وجود مشکلات متعدد، این دانشگاه راه‌اندازی شد و از همان روز نخست مدیران و کارکنان فراتر از وظایف اداری و با تلاش و کوشش به دنبال ارتقای جایگاه آن در نظام آموزش عالی کشور بودند و امروز دانشگاه یزد به جایگاه خوبی در بین دانشگاه‌های کشور دست‌یافته است.

اولیاء در ادامه سخنان خود بابیان اینکه پس از گذشت از وقوع رویدادها و با بررسی آن‌ها در طول زمان می‌توان به ارزیابی مناسبی دست‌یافت، نگاه منصفانه و دور از افراط‌ وتفریط را لازمه حل مشکلات و چالش‌ها دانست.

وی تصریح کرد: اگر به وضعیت جامعه نگاه کنیم چالش‌ها و مشکلات زیادی در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی مشاهده می‌شود اما در کنار این چالش‌ها نقاط مثبت و خوبی نیز وجود دارد که در نقد و ارزیابی منصفانه باید هر دو مورد را در نظر داشت.

وی در مورد عملکرد دانشگاه یزد نیز گفت: دانشگاه یزد نیز در طول این 30 سال تلاش کرده است که موانع و چالش‌ها را رفع کند و ما مدعی تحقق وضعیت ایده آل نیستیم بلکه تلاش کرده‌ایم که وضعیت دانشگاه را به‌مرور زمان بهبود ببخشیم و در بررسی مقایسه‌ای این مسئله به‌خوبی روشن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی