English

ورود بیش از ۶۵۰۰ نفر از اتباع خارجی از مرز آستارا برای عزیمت به عتبات عالیات

استاندار گیلان از تلاش برای راه اندازی دفتر صدور روادید برای زائرین در گیلان طبق مذاکرات صورت گرفته با معاون کنسولی وزیرامورخارجه کشورمان خبر داد و گفت: به جهت رفاه زائران تمام تلاش خود را برای برقراری پرواز فی ما بین رشت – نجف به کار خواهیم بست.

ورود بیش از ۶۵۰۰ نفر از اتباع خارجی از مرز آستارا برای عزیمت به عتبات عالیات

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، استاندار گیلان در اولین جلسه ستاد هماهنگی اعزام زائرین گیلانی اربعین حسینی گفت: لزوم تسهیل حضور و خدمات رسانی مطلوب به آنان در اولویت ستاد باشد.

محمدعلی نجفی در این جلسه بر ضرورت حفظ شأن و کرامت زائران حسینی تأکید کرد و افزود: چند سالی است این اجتماع عظیم زائران در راهپیمایی مسیر نجف تا کربلا مورد استقبال باشکوه مردم علاقمند به خاندان عصمت و طهارت قرار گرفته که نیازمند برنامه ریزی دقیق در جهت تکریم آنان است.

وی به دستور العمل ها وسیاست های ابلاغی از سوی ستاد مرکزی مدیریت و ساماندهی اعزام زائرین اربعین حسینی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت برقراری امنیت زائران و لزوم خدمات رسانی مطلوب به آنان باید تمامی اقدامات اعزام در قالب ستاد هماهنگی شکل بگیرد.

نجفی با بیان اینکه طبق ابلاغ انجام گرفته به فرمانداران، جلسات متناظر با این ستاد در شهرستان ها نیز تشکیل می شود گفت: جلسات کمیته های استانی وشهرستانی به صورت فعال در جهت نظم بخشی و ساماندهی زائران اقدام کنند.

وی بر ضرورت اطلاع رسانی بموقع و دقیق به زائرین تأکید کرد و افزود: صدا وسیما، جراید و رسانه های مختلف در این مسیر تأثیر بسزایی خواهند داشت.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه حضور منسجم زائران از اهمیت خاصی برخوردار است گفت: باتوجه به عدم عزیمت هموطنان کشورمان به سرزمین وحی جهت انجام فریضه ی حج ابراهیمی، پیش بینی می شود شوق واشتیاق برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی امسال بیش از پیش باشد.

وی اجتماع زائرین در اربعین حسینی را یک مراسم عبادی وسیاسی توصیف کرد و افزود: در راستای برگزاری باشکوه این اجتماع از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه یک زائر باید در شرایطی امن و با داشتن رفاه نسبی پا به این سفر معنوی بگذارد خاطرنشان کرد: برنامه ریزی ها به گونه ای صورت گرفته تا با بسیج ظرفیت ها وامکانات نیازمندیهای ضروری این عزیزان فراهم شود.

وی از تلاش برای راه اندازی دفتر صدور روادید برای زائرین در گیلان طبق مذاکرات صورت گرفته با معاون کنسولی وزیرامورخارجه کشورمان خبر داد و گفت: به جهت رفاه زائران تمام تلاش خود را برای برقراری پرواز فی ما بین رشت – نجف به کار خواهیم بست.

نجفی به ورود بیش از ۶۵۰۰ نفر از اتباع خارجی از مرز آستارا به کشورمان برای عزیمت به عتبات عالیات و شرکت در مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: تمهیدات لازم برای استقبال و پذیرایی از این زائران نیز درنظرگرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر اعزام، مساجد و اماکن عمومی نیز برای استقرار زائرین آماده پذیرایی خواهند بود.

استاندار گیلان بر لزوم پیش بینی های لازم در خصوص بازگشت زائران به کشور تأکید و تصریح کرد: اداره کل پایانه ها و حمل و نقل تمامی امکانات لازم در جهت رفاه حال زائران در مسیر اعزام بویژه در ایام بازگشت را فراهم نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه