English

تولید ۶ میلیون اصله نهال از گونه‌های جنگلی در گیلان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: این میزان تولید نهال توسط بخش دولتی وخصوصی انجام می‌شود و حدود شش هزار عرصه جنگلی را احیا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه گیلان به دلیل ویژگی‌های منحصر به‌فرد هر ساله پذیرای میلیون‌ها نفر مسافر و گردشگر است، افزود: گردشگران بسیاری برای دیدن طبیعت بکر و بهره‌مندی از زیبایی‌های منابع طبیعی آن به این استان سفر می‌کنند.

داوود زارع سهم پوشش جنگلی این استان را بیشتر از دیگر استان‌های دیگر کشور عنوان کرد و ادامه داد: به همین دلیل گیلان یکی از سرسبزترین و زیباترین استان‌های کشور است.

وی حفاظت از جنگل‌ها و انفال الهی را جزو رسالت مهم منابع طبیعی بیان کرد و گفت: مشارکت مردم از جمله گردشگران و مسافران در حفظ منابع طبیعی استان امری مهم بوده و می‌تواند گام مهمی در راستای حراست از جنگل‌ها برداشته شود.

زارع توسعه نیمی از جنگل‌های استان را نیازمند اختصاص اعتبارات دولتی طبق مصوبه بند ۹ هیأت وزیران دانست و تصریح کرد: تعداد زیادی از مردم استان با بهره‌برداری چوبی از جنگل امرار معاش می‌کنند که ادامه این روند مشکلات اقتصادی و اجتماعی در آینده دارد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح استراحت جنگل موجب جلوگیری از بروز مشکلات معیشتی مردم می‌شود، خاطرنشان کرد: باید در این زمینه ضمن رعایت مصوبات دولت از عرصه‌های جنگلی حفاظت شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی گیلان جنگل‌کاری شده است، یادآور شد: جنگل‌کاری‌ها با غرس درختان سوزنی برگ، پهن برگ محلی و بومی سازگار با منطقه انجام شده است.

وی ‌استفاده از ظرفیت جنگل‌کاری‌های جلگه‌ای و استفاده از توان موجود با مشارکت مردم و مدیریت یکپارچه حوزه‌های آبخیز را از سیاست‌های منابع طبیعی عنوان کرد.

زارع با تصریح بر اینکه سالانه حدود ۶ میلیون اصله نهال از گونه‌های جنگلی در گیلان تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: این میزان تولید نهال توسط بخش دولتی وخصوصی انجام می‌شود و حدود شش هزار عرصه جنگلی را احیا می‌کند.

به گفته وی گیلان در کاهش چشمگیر برداشت از جنگل طی دو سال اخیر دارای کارنامه قابل قبولی در کشور است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه