English

راه‌اندازی شعبه بانک روسی در منطقه آزاد انزلی

رئیس بنیاد دوستی و همکاری‌های روسیه و ایران گفت: پس از اخذ مجوزهای لازم به منظور توسعه همکاری‌های بانکی ایران و روسیه برای نخستین بار شعبه یک بانک روسی در منطقه آزاد انزلی راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی شعبه بانک روسی در منطقه آزاد انزلی

به گزارش خبرگزاری موج از انزلی، الکساندر بورتنیک عصر امروز در جریان بازدید از منطقه آزاد انزلی و نشست با مدیرعامل این منطقه، اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی دارای ظرفیت‌های مناسب برای افزایش همکاری‌‌های تجاری با روسیه است.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی می‌تواند به عنوان هاب تجارت در منطقه خزر تبدیل شود، افزود: منطقه آزاد انزلی نقش بسیار موثری در راستای افزایش مراودات تجاری به‌ویژه صادرات محصولات ایرانی به کشورهای حاشیه خزر و روسیه دارد.

رئیس بنیاد دوستی و همکاری‌های روسیه و ایران برگزاری نمایشگاه‌های مشترک بین مناطق آزاد و ویژه و توسعه حمل و نقل و ترانزیت ایران و روسیه را از جمله برنامه‌های این بنیاد عنوان کرد.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی بین‌المللی در مرکز نمایشگاهی منطقه آزاد انزلی و افزایش نشست‌های مشترک بین فعالان اقتصادی موجب سرعت بخشیدن به روند تجارت دو کشور مذکور می‌شود.

بورتنیک آشنا شدن با محصولات، قوانین و توانمندی‌های ایران و روسیه را مهم دانست و از استقرار دفتر این بنیاد در منطقه آزاد انزلی به منظور ارائه خدمات لازم به تجار منطقه و معرفی ظرفیت‌های بازار روسیه خبر داد.

وی راه‌اندازی شعبه یک بانک روسی در منطقه آزاد انزلی را از برنامه‌های مهم بنیاد برشمرد و متذکر شد: پس از اخذ مجوزهای لازم به منظور توسعه همکاری‌های بانکی دو کشور برای نخستین بار شعبه یک بانک روسی در مناطق آزاد ایران در منطقه آزاد انزلی راه‌اندازی می‌شود.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی نیز در نشست مذکور قوانین و مقررات تجارت با روسیه را تشریح کرد و گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی مشترک برای آشنایی و معرفی قوانین تجاری دو کشور به بازرگانان و تجار موجب تسهیل مراودات تجاری می‌شود.

رضا مسرور آشنایی تجار در زمینه تبیین قوانین خاص گمرکی و استاندارد ایران و روسیه را موجب توسعه و تسهیل مراودات تجاری بین این دو کشور دانست.

وی درباره برطرف شدن برخی از موانع تعرفه تجارت ایران با روسیه در یک سال اخیر، تصریح کرد: موانع تعرفه‌ای تجارت با روسیه نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته است.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با اعلام آمادگی میزبانی از نشست مشترک بازرگانان و فعالان اقتصادی ایران و روسیه در این منطقه، خاطرنشان کرد: آمادگی داریم با برگزاری این نشست و تشریک مساعی موانع و مشکلات تجارت به طور کامل بر طرف شود.

وی برطرف شدن موانع تجاری بین دو کشور را سبب افزایش همکاری‌های اقتصادی بخش‌های خصوصی و دولتی ایران و روسیه دانست.

به گزارش موج، در پایان دیدار مذکور مقرر شده که تفاهمنامه همکاری بین بنیاد دوستی و همکاری با سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای همکاری‌های مشترک و تاسیس دفتر نمایندگی سازمان منطقه آزاد انزلی در روسیه منعقد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه