English

اعلام آمادگی۴۵۰ دانشجو در جشنواره ملی آشتی با طبیعت

دبیر جشنواره ملی آشتی با طبیعت از حضور استان‌های اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی، قزوین، خوزستان، خراسان رضوی، تهران، سمنان، کردستان، کرمانشاه، مازندران و گلستان تاکنون در جشنواره مذکور خبر داد.

اعلام آمادگی۴۵۰ دانشجو در جشنواره ملی آشتی با طبیعت

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، دبیر جشنواره ملی آشتی با طبیعت بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اظهار کرد: این جشنواره در سه مرحله با حضور۱۳ استان و ۱۸ واحد دانشگاهی سراسر کشور در گیلان برگزار می‌شود.

تیمور آمار، با بیان اینکه مرحله نخست این جشنواره شامل فعالیت‌های میدانی دانشجویان واحدهای دانشگاهی نیمه شمالی کشور است، افزود: این فعالیت به مدت هشت هفته از هفته نخست مرداد آغاز می‌شود که جمع‌آوری آثار مربوط به محورهای جشنواره را به همراه دارد.

وی برخی از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره مذکور را برشمرد و گفت: تقویت ایده همزیستی مسالمت‌آمیز با طبیعت و فرهنگ زیست‌محیطی در جامعه و تبیین فرهنگ محیط زیست از دیدگاه اسلام، قرآن کریم و اهل بیت(ع) از جمله اهداف این جشنواره است.

دبیر جشنواره ملی آشتی با طبیعت، تبیین فرهنگ آشتی با طبیعت و نفی آلودگی زیست‌محیطی از منظر قانون اساسی، امام و رهبری معظم انقلاب و نقش دانشگاهیان در فرهنگ‌سازی زیست‌محیطی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست.

وی از حضور استان‌های اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی، قزوین، خوزستان، خراسان رضوی، تهران، سمنان، کردستان، کرمانشاه، مازندران و گلستان تاکنون در جشنواره مذکور خبر داد.

آمار، اظهار کرد: استان‌های مذکور تاکنون موفق به ثبت‌نام دانشجویان به تعداد ۴۵۰ نفر و اعلام آمادگی برای مشارکت در این برنامه ملی شده‌اند.

وی فعالیت‌های دانشجویی این جشنواره را شامل آموزش زیست‌محیطی و بازدید از نواحی گردشگری استان به منظور آشنایی با قابلیت‌های طبیعی و زیست محیطی آن بیان کرد.

این مسوول پاکسازی محیط به صورت نمادین یکی از مناطق دچار مشکلات زیست‌محیطی حاد، برگزاری برنامه مفرح توأم با فعالیت دانشجویان در راستای ساخت نمادها و مصنوعات از مواد بازیافتی نظیر بطری، پلاستیک و… در قالب مسابقات را از دیگر برنامه‌های جشنواره عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی میدانی، جمع‌آوری و تجمیع آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ملی آشتی با طبیعت گیلان و… از دیگر اهداف جشنواره است.

به گفته آمار، طی برگزاری جشنواره مذکور نمایشگاه عکس محیط زیست با موضوع آشتی با طبیعت برگزار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه