English

آغاز برداشت برنج در آستانه اشرفیه

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه از آغاز اولین عملیات برداشت برنج در این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت برنج در آستانه اشرفیه
به گزارش خبرگزاری موج از آستانه اشرفیه، گودرز کمال پور امروز در حاشیه برداشت اولین محصول برنج این شهرستان در جمع خبرنگاران افزود: این برداشت در مزرعه یک و نیم هکتاری اکبر سلیمانی یکی از کشاورزان روستای کارسیدان حوزه بخش مرکزی آستانه اشرفیه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اولین محصول برنج امسال در این شهرستان از نوع جمشید جو بوده و به صورت مکانیزه برداشت شده است، افزود: پیش بینی می شود امسال حدود ۷۸ درصد از اراضی زیر کشت برنج این شهرستان به صورت مکانیزه برداشت شود. کمال پور در ادامه با بیان اینکه شهرستان آستانه اشرفیه از وجود ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار اراضی زیر کشت برنج برخوردار است یادآور شد: برداشت مکانیزه برنج در اراضی این شهرستان امسال توسط ۴۰۰ دستگاه ماشین دروگر صورت خواهد گرفت. مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه همچنین با اشاره به اینکه مابقی اراضی این شهرستان نیز بصورت سنتی برداشت می شوند اظهار داشت: سالانه به طور متوسط از هر هکتار اراضی زیر کشت برنج این شهرستان چهار هزار و ۳۰۰ کیلوگرم شلتوک به دست می آید که از این میزان ۶۰ درصد به برنج سفید تبدیل می شود.

به گفته وی، برنج یکی از محصولات مهم کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه است که همواره نقش موثری در رونق اقتصادی منطقه دارد. گفتنی است نخستین محصول برنج آستانه اشرفیه با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین این شهرستان برداشت شد. شهرستان آستانه اشرفیه با ۱۰۰ روستا در شرق استان گیلان قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی