English

جام رسانه امید ۴

راه اندازی داشبرد مدیریتی دانشگاه با قابلیت دسترسی و گزارش گیری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: داشبرد مدیریتی دانشگاه با قابلیت دسترسی و گزارش گیری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه اندازی شد و بدین ترتیب همه بیمارستانها و کارکنان رصد می شوند.

راه اندازی داشبرد مدیریتی دانشگاه با قابلیت دسترسی و گزارش گیری
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، محمد تقی آشوبی، رئیس علوم پزشکی گیلان، در جمع راویان پیشرفت رویداد 24 ساعته جام رسانه امید که به همت سازمان بسیج رسانه گیلان در رشت برگزار شد، اظهار کرد: گیلان سالمندترین استان کشور بوده و از استان‌های مهاجر پذیر سالمند است.

وی با بیان اینکه سرانه رشد موالید گیلان تنزل یافته است، افزود: گیلان در سراشیبی جمعیت قرار دارد و از سوی دیگر تراز فرزند آوری در این استان منفی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه رشت تنها شهر مراکز استان‌ها است که بیمارستان جنرال ندارد، گفت: ساخت بیمارستان جنرال در گیلان مطالبه جدی مردم این استان است.

به گفته وی داشبرد مدیریتی دانشگاه با قابلیت دسترسی و گزارش گیری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان  راه اندازی شد و بدین ترتیب همه بیمارستان ها و کارکنان رصد می شوند.

چاله جمعیتی یکی از چالش‌های نظام سلامت است

آشوبی با بیان اینکه دانشگاه برای رشد و توسعه نظام سلامت مبتنی بر عدالت، تمام تلاش خود را به کار گرفته است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با عزم راسخ و جدی، ارتقای نظام سلامت را مبتنی بر توسعه مشارکت و عادلانه پیش می‌برد.

وی با اشاره به بخشی از اقدامات صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کمتر از یک سال اخیر ادامه داد: گیلان تنها استان فاقد مگاهاسپیتال است که با پیگیری‌های صورت گرفته با احداث این بیمارستان در رشت موافقت شده و در لایحه بودجه امسال نیز توسط رئیس جمهوری ابلاغ شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه چاله جمعیتی یکی از چالش‌های نظام سلامت است، گفت: جوانب جمعیت و حمایت از خانواده یکی از مهم‌ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان بوده است.

 

افتتاح ۲۱ طرح عام المنفعه سلامت محور در گیلان

آشوبی با بیان اینکه یکی دیگر از چالش‌های دانشگاه، فقدان یک سایت جامع دانشگاهی مشتمل از معاونت‌های دانشگاه است، از افتتاح ۲۱ طرح عام المنفعه سلامت محور در این استان خبر داد و اضافه کرد: ۴۶ طرح عمرانی در حوزه بهداشت، درمان و آموزش در دست اقدام است.

وی از ورود نخستین دستگاه سی تی آنژیوگرافی به مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت خبر داد و افزود: در تلاش هستیم تا با توسعه تجهیزاتی و امکانات درمانی در بخش دولتی، نظام سلامت گیلان به عدالت نزدیک‌تر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نصب و راه‌اندازی میکروسکوپ چشمی در بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان بیان کرد: افتتاح مرکز شیمی درمانی سرپایی و تشخیص زودرس سرطان بندرانزلی و همچنین راه‌اندازی مرکز غربالگری سرطان در تالش بخشی از اقدامات علوم پزشکی گیلان بوده است.

 

تأمین بیش از ۹۰۰ قلم تجهیزات پزشکی درمانی در گیلان

آشوبی از تأمین بیش از ۹۰۰ قلم تجهیزات پزشکی درمانی در گیلان خبر داد و بیان کرد: این اقلام با هزینه حدود بر ۲۱۰ میلیارد تومان تهیه و تأمین شده است.

وی ادامه داد: برگزاری موفق سمپوزیوم کشوری و تخصصی ارتقا آموزش علوم پزشکی و کاربرد فناوری مصورسازی، برگزاری همایش سه روزه اورژانس‌های جراحی، تروما و نقش پاراکلینیک با همکاری سازمان نظام پزشکی کشور، برگزاری کنگره دو روزه میان دوره انجمن جراحان عروق ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برگزاری سمینار سالانه بیماری‌های ریوی کشور و برگزاری پنجمین همایش ملی سالمندی در گیلان در کمتر از یک سال اخیر از دیگر اقدامات علوم پزشکی بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه