English

به مناسبت فرارسیدن شب چلّه؛

نمایشگاه عرضه محصولات ویژه شب یلدا در رشت برپا شد

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: به مناسبت فرارسیدن شب چلّه نمایشگاه عرضه محصولات ویژه این ایام در رشت گشایش یافت.

نمایشگاه عرضه محصولات ویژه شب یلدا در رشت برپا شد
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، قاسم جوادزاده مقتدر، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز با اعلام این خبر،  اظهار کرد: نمایشگاه عرضه محصولات ویژه شب چله از امروز در رشت میدان جانبازان بلوار امام رضا (ع) شرکت تعاونی روستایی شهرستان رشت دایر شد و تا چهارم دی ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه انواع محصولات ویژه شب چلّه اعم از میوه، آجیل، مرغ و گوشت منجمد و شکر برای فروش عرضه شده‌است، اضافه کرد: قیمت محصولات عرضه شده در این نمایشگاه پایین‌تر از نرخ مصوب است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تامین ۲ تن مرغ منجمد و یک تن گوشت منجمد برای عرضه در این نمایشگاه خاطر نشان کرد: محصولات به اندازه کافی برای عرضه در نمایشگاه یاد شده تامین شده‌است.

وی با یادآوری اجرای طرح نظارتی ویژه شب یلدا در گیلان اظهار کرد: این طرح از هجدهم ماه جاری در این استان به اجرا درآمد که بازرسانی از سازمان جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، اداره کل صمت، بسیج اصناف و دامپزشکی بر توزیع و رعایت قیمت مصوب کالاهای اساسی نظارت دارند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه گران‌فروشی و تخلف را با مراجعه به سامانه ۱۲۴ و یا جهاد کشاورزی گزارش دهند تا با متخلفان برخورد شود.

شب چلّه(یلدا) بلندترین شب سال، یکی از زیباترین شب‌ها از نظر رسوم و آئین‌ها در بین ایرانیان است که بر مبنای دورهمی‌های شبانه با شور و نشاط توام با فرهنگ غذایی ویژه برگزار می شود که هندوانه و انار نماد آن است؛ حافظ خوانی نماد فرهنگی شب چلّه ایرانیان است و هر منطقه نیز بر اساس رسوم پیشینیان با آئینی ویژه این شب را در جمع خانواده می گذرانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه