English

استاندار گیلان:

مبارزات میرزا کوچک جنگلی نشأت گرفته از واقعه عاشورا است

استاندار گیلان، به‌ثمر رسیدن نظام جمهوری اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) را، نتیجه خدمات آل بویه، مبارزات میرزا کوچک جنگلی، شهدای این مرز و بوم، و نشأت گرفته از واقعه عاشورا دانست.

مبارزات میرزا کوچک جنگلی نشأت گرفته از واقعه عاشورا است
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، اسدالله عباسی، استاندار گیلان، در یادواره شهید میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۲ شهید روحانی گیلان در تالار مرکزی رشت گفت: بنا برفرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، منشا حرکت میرزا کوچک جنگلی این روحانی مبارز و مجاهد، کامل دینی و اعتقادی بود.

اسدالله عباسی با اشاره به برکات قیام جنگل برای مردم گیلان، ایران و جهان اسلام افزود: میرزا کوچک جنگلی با روحیه استکبارستیزی و سازش‌ناپذیری، مقابل زورگویان جهان ایستاد و نهضت وی برای همه آزادیخواهان یک الگو بود و وجهه جهانی داشت.

استاندار گیلان، به‌ثمر رسیدن نظام جمهوری اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) را، نتیجه خدمات آل بویه، مبارزات میرزا کوچک جنگلی، شهدای این مرز و بوم، و نشأت گرفته از واقعه عاشورا دانست و تاکید کرد: هویت ایرانی-اسلامی این نظام باید به نسل آینده ساز منتقل شود تا جوانان به تاریخ خود ببالند و پرچم کشور را با عزت و افتخار به‌دست گیرند.

وی، تلاش‌های فرهنگی و رسانه‌ای برای معرفی ابعاد شخصیتی میرزاکوچک جنگلی و قیام جنگل را کافی ندانست و تصریح کرد: مردمی‌سازی، هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی‌ها در این زمینه باید عالمانه و با توجه به همه جوانب زندگی شهید میرزا کوچک جنگلی باشد.

مراسم بزرگداشت میرزا در تالار مرکزی رشت

مراسم بزرگداشت میرزا در تالار مرکزی رشت

مراسم بزرگداشت میرزا در تالار مرکزی رشت

مراسم بزرگداشت میرزا در تالار مرکزی رشت

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه