English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

گیلان نیازمند ۶هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: گیلان نیازمند 6هزار و 500 تخت بیمارستانی است.

گیلان نیازمند 6هزار و 500 تخت بیمارستانی است

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در مجمع سلامت استان در سخنانی با بیان اینکه حداقل به ۶ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی نیاز است، گفت: از سه هزار و ۶۷۷ تخت مصوب دانشگاهی، ۲ هزار و ۸۶۶ تخت فعال، ضمن اینکه یک هزار و ۲۸۲ تخت در بخش خصوصی برای خدمات رسانی به بیماران فعال است.

این مسئول، با اشاره به فعالیت ۳۶ مرکز و پایگاه‌ اورژانس شهری و ۴۸ مرکز و پایگاه اورژانس جاده‌ای اضافه کرد: هشت دستگاه در بخش اورژانس موتوری و یک بالگرد نیز برای خدمات رسانی به مردم در گیلان فعال است.

وی با بیان اینکه ۱۹۷ مرکز خدمات جامع سلامت در گیلان وجود دارد، اظهار داشت: علاوه بر این مراکز، ۱۴۶ پایگاه سلامت، ۹۶۱ خانه بهداشت، ۱۷ مرکز بهداشت و ۱۱ مرکز آموزش بهورزی در گیلان فعال است.

وی در ادامه برخورداری گیلان از یک بیمارستان جنرال ۸۰۰ تختخوابی را حداقل نیاز مردم استان عنوان کرد و افزود: احداث این بیمارستان با توجه به جمعیت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری ثابت و حداقل ۱۰ میلیون نفری در ایام پرازدحام سال لازم است.

 آشوبی با اشاره به تلاش‌ها برای راه‌اندازی یک بیمارستان جنرال در رشت، تصریح کرد: گیلان تنها استان فاقد بیمارستان جنرال است اما با تلاش‌های صورت گرفته، مجوز این بیمارستان از مقام عالی وزارت اخذ شد ضمن اینکه، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ درج و توسط رئیس‌جمهوری به گیلان ابلاغ شده‌است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان خاطر نشان کرد: بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان رشت نیز تاکنون ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جلسه مجمع سلامت گیلان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه