English

در دیدار رئیس شورای شهر رشت با رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان مطرح شد:

اقتصاد شهر با عملکرد اتاق اصناف ارتباط دارد/ حضور دستفروشان غیربومی در رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: اقتصاد شهر و شهروندان با عملکرد این مجموعه ارتباط تنگاتنگی دارد و به واسطه تاثیرگذاری این بخش با اقتصاد مردم ، شورا نیز نگاه ویژه ای به آن دارد.

اقتصاد شهر با عملکرد اتاق اصناف ارتباط دارد/ حضور دستفروشان غیربومی در رشت

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، محمد حسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت، در دیدار با رئیس اتاق اصناف رشت و اعضای آن در ساختمان جلسات شورای رشت با قدردانی از پیگیری های سید حسین رضویان رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای رشت به منظور برگزاری این جلسه اظهار کرد: اقتصاد شهر و شهروندان با عملکرد این مجموعه ارتباط تنگاتنگی دارد و به واسطه تاثیرگذاری این بخش با اقتصاد مردم ، شورا نیز نگاه ویژه ای به آن دارد.

وی به تقاضای ارائه شده توسط اصناف با هدف بخشودگی بخشی از عوارض اصناف رشت اشاره کرد و گفت: به عنوان منتخبین مردم شریف رشت در شورای ششم تلاش می کنیم که مشکلات پیش روی این حوزه را برطرف کنیم تا ان شاا نتایج آن در زندگی روزمره و معیشت مردم نمایان شود.

کارگرنیا، با تاکید به اینکه شورای ششم رشت از ابتدای شروع فعالیتش نسبت به رفع مشکلات حوزه های دیگر  از جمله اصناف اعتقاد راسخ داشت افزود: ساماندهی صنوف از جمله این موارد است که از دوران فعالیت شورای چهارم رشت که بنده نیز در آن عضویت داشتم مطرح شد و یک سرمایه گذار در همان سال آمادگی اش را به منظور مشارکت در این زمینه اعلام کرد و حتی قرار بود از قطعه  زمینی واقع در جاده لاکان رشت برای این منظور استفاده شود .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه تا کنون مشکل زمین به منظور ساماندهی صنوف برطرف نشده است تصریح کرد: ما نسبت به مشکلات ناشی از عدم ساماندهی صنوف مطلع هستیم و در حال حاضر وجود برخی از اصناف در قلب بازار رشت موجب نگرانی هایی است و با توجه به اینکه بافت بازار نیز قدیمی است ، یقینا دسترسی به این قسمت از شهر به منظور سرویس دهی و خدمات رسانی در زمان وقوع حوادث با مشکلاتی همراه است.

کارگرنیا به افزایش حجم ترافیک رشت ناشی از وجود اصناف در داخل شهر اشاره کرد و گفت: ساماندهی صنوف جزو اولویت های مدیریت شهری است و ان شاا با آماده شدن زمین مورد نظر می توانیم از ظرفیت سرمایه گذار مربوطه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برند رشت شهر خلاق خوراک یونسکو با بهره مندی از ظرفیت اصناف می تواند به یک منبع درآمد بسیار خوب برای فعالین این حوزه تبدیل شود افزود: پیرامون ثبت این عنوان تلاش های فراوانی انجام شد اما متاسفانه عملا هیچ تاثیری در معیشت و اقتصاد مردم نداشت و باید تلاش کنیم با بهره مندی از این عنوان اقتصاد شهر شکوفا و عواید آن برروی سفره های شهروندان مشاهده شود و از طرح های اصناف گیلان در این باره استقبال می کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به راه اندازی گذر خوراک رشت در بوستان ملت این شهر بیان کرد: پیش تر قرار بود این گذر در خیابان جوان راه اندازی شود که به واسطه مشکلات ترافیکی و ... در نهایت کلنگ احداث این گذر در بوستان ملت به زمین خورد و امیدوارم به زودی شاهد راه اندازی آن باشیم.

واثق کارگرنیا به حضور گسترده دستفروشان در نقاط مختلف رشت اشاره کرد و گفت:  یک مغازه دار با تمام هزینه هایی که بابت مالیات، آب، برق و... پرداخت می کند ، به واسطه حضور دستفروشان با مشکلاتی مواجه است و شهروندان نیز به واسطه سدمعبرهایی که به دلیل حضور دستفروشان در سطح معابر ایجاد می شود دائما گله مند هستند و البته باید به این مهم توجه داشته باشیم که فقدان شغل یکی از دلایل افزایش حضور دستفروشان است و یقینا تامین معاش آنان و خانواده هایشان نیز مورد توجه است.

وی با بیان اینکه بسیاری از دستفروشان در سطح شهر غیر بومی هستند افزود: متاسفانه شهرداری رشت در موضوع ساماندهی دستفروشان تنها است و حمایتی از نیروهای شهرداری نمی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه در دوران فعالیت شورای چهارم رشت برای ساماندهی دستفروشان اقدامات خوبی انجام شد تصریح کرد: در آن زمان،  ساعات فعالیت دستفروشان مشخص شده بود و با تصمیمات خوب و همکاری های انجام شده ، معابر عمومی نیز وضعیت خوبی پیدا کرده بودند و در حال حاضر شاهد حضور گسترده دستفروشان در نقاط مختلف شهر هستیم که گلایه های شهروندان و مغازه داران را به همراه دارد.

کارگرنیا به تلاش های شورای ششم و شهرداری رشت به‌ منظور ساماندهی دستفروشان اشاره کرد و گفت: یکسری مکاتبات در گذشته با اداره کل زندان های استان پیرامون در  اختیار گرفتن زمین متعلق به این اداره کل و با هدف ساماندهی دستفروشان انجام شده بود که با آغاز فعالیت شورای ششم مجددا از سرگرفته شد ، اما متاسفانه تا کنون پاسخ مثبتی از این بابت دریافت نشده است و  همچنین

رایزنی‌هایی  بابت تملک چند قطعه زمین در پشت فروشگاه درخشان به منظور ساماندهی دستفروشان انجام شد که متاسفانه به دلایلی از جمله افزایش قیمت املاک و عدم تمایل صاحبان ملک ، تا کنون به نتیجه نرسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به احداث سرویس های بهداشتی در بازار رشت اشاره کرد و گفت: این اقدام توسط شهرداری منطقه در دست انجام است و به زودی این سرویس های بهداشتی به بهره برداری می رسد.

 

تشکیل کارگروهی برای ساماندهی عوارض شغلی واحدهای صنفی و ممیزی املاک تجاری

 رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان نیز در این دیدار گفت: اتاق اصناف و شهرداری رشت در جهت آبادانی و توسعه شهر رشت باید در کنار هم باشند.

علیرضا تهیدست عدم ساماندهی دستفروشان را یکی از دغدغه ها دانست افزود: چراغ روشن واحد صنفی برای شهر، امنیت ایجاد می کند، بنابراین باید مشکلات واحدهای صنفی از مسیر راه برداشته شوند.

وی با بیان اینکه از طریق درگاه ملی مجوزها راهکارهایی برای شناسه دار شدن دستفروشان در نظر گرفته شده است گفت: شهرداری، شورا و اتاق اصناف با ساماندهی دستفروشان می توانند شرایط مساعدتری را برای رونق کسب و کار واحدهای صنفی فراهم کنند و  خواستار تشکیل کارگروهی برای ساماندهی عوارض شغلی واحدهای صنفی و ممیزی املاک تجاری هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه