English

در گیلان؛

نخستین یادواره شهدا و نیز بانوان مداح در بیستمین اجلاس پیرغلامان برگزار می‌شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: در بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در رشت نخستین یادواره شهدای مداح و نخستین اجلاس بانوان مداح برگزار می شود.

نخستین یادواره شهدا و نیز بانوان مداح در بیستمین اجلاس پیرغلامان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، محمدمهدی نیازمند امروز سه شنبه در نشست خبری بیستمین اجلاس پیرغلامان حسینی اظهار کرد: این اجلاسیه از ساعت ۱۹ امروز در منطقه زیباکنار رشت گشایش می یابد.

وی افزود: این دوره همایش بین المللی چند تفاوت مهم با ۱۹ دوره گذشته دارد که برپایی این اجلاس در ماه ربیع الاول، برپایی نخستین اجلاس شهدای مداح و نیز بانوان مداح از ویژگی های آن است.

بانوان مداح در بیستمین اجلاس پیرغلامان

نماینده استانداری گیلان در این اجلاسیه ادامه داد: مراسم آغازین با حضور و سخنرانی آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، اسدالله عباسی استاندار برگزار برنامه های سنتی مداحی نیز اجرا می شود.

نیازمند بیان کرد: این اجلاس به مدت سه روز با حضور مداحان و پیرغلامان سراسر کشور و ۱۲ مداح خارجی از کشورهای افغانستان، پاکستان، تایلند، عمان، ترکیه، لبنان، هندوستان و عراق برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در روز چهارشنبه ۱۲ مهرماه اجلاسیه ویژه بانوان مداح و خادمان پیشکسوت حسینی (ع) و تجلیل از پیشکسوتان این حوزه در حرم حضرت فاطمه اخری(ع) خواهرامام رضا(ع) در رشت، برپایی شب شعر آیینی در دانشگاه آزاد این شهر، حضور مداحان در شهرهای مختلف گیلان برگزار می شود.

به گفته وی، صبح روز پنجشنبه ۱۳ مهرماه نیز یادواره شهدا با حضور حجت الاسلام ماندگاری در گلزار شهدای رشت برگزار می شود و مراسم اختتامیه نیز ساعت ۱۹ روز پنجشنبه در مصلی امام خمینی (ع) برپا خواهد شد.

بانوان مداح در بیستمین اجلاس پیرغلامان

تجلیل از بانوان مداح و معرفی بیشتر حرم مطهر حضرت فاطمه اخری (ع)

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در این نشست خبری اظهار کرد: برای نخستین بار اجلاس بانوان مداح در بیستمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی در رشت برگزار می شود.

زهرا یعقوب نژاد افزود: در این اجلاس علاوه بر مدیحه سرایی توسط بانوان مداح قصد داریم تا حرم مطهر حضرت فاطمه اخری(ع) خواهر گرامی حضرت امام رضا(ع) را بیشتر معرفی کنیم و همچنین از ۱۵ بانوی مداح نیز تجلیل می شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گیلان بیان کرد: در این اجلاس ۳۰۰ بانوی مداح از سراسر کشور حضور دارند که ۱۵۰ نفر آنان از استان گیلان هستند.

بانوان مداح در بیستمین اجلاس پیرغلامان

وی با اشاره به حضور و سخنرانی چهره‌های شاخص ملی در این همایش معنوی، خاطرنشان کرد: نمایش آئینی و مولودی خوانی به زبان گیلکی و تجلیل و تکریم از بانوان مداح پیشکسوت از دیگر برنامه های این اجلاس بشمار می رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه