English

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

بررسی لایحه اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط پلیس در مجلس پیگیری می شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه اصلاح قانون به کارگیری سلاح خبر داد و گفت: لایحه اصلاح قانون بکارگیری سلاح بزودی در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.

بررسی لایحه اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط پلیس در مجلس پیگیری می شود

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، سیدعلی آقازاده ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم رشت و خمام در مجلس، درباره پیگیری لایحه اصلاح قانون بکارگیری سلاح به خبرنگار موج گفت: بزودی این لایحه در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.

22 خرداد سال گذشته بود که سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه اصلاح قانون بکارگیری سلاح خبر داد و گفت که پیشنهاداتی بر اساس نظرات دستگاه‌های ذی ربط در نشست عنوان و نمایندگان با اصلاح قانون مذکور موافقت کردند و لایحه برای طی مسیر قانونی به صحن مجلس ارسال شد.

در جزئیات این لایحه که هم اکنون منتظر بررسی در صحن مجلس است، تشریح شده که نیروهای مسلح چه زمانی می‌توانند دست به اسلحه شوند.

 

مطالبه 18 هزار امضایی برای حمایت از اصلاح قانون بکارگیری سلاح در نیروهای مسلح

ماجرای اصلاح قانون بکارگیری سلاح به نیمه دوم بهمن ماه سال 1400 بر‌می‌گردد ‌زمانی که یکی از اراذل و اوباش در شیراز به مامور پلیس فراجا حمله می‌کنند و سروان علی‌اکبر رنجبر را به شهادت می‌رساند. البته این اولین باری نبود که نیروی نظامی و انتظامی در استفاده از اسلحه تردید کرد. حالا سوالی که برای همه در این ماجرا و ماجراهای مشابه به وجود آمده این است که چرا شهید رنجبر از اسلحه‌ای که در دست داشت، به سمت مهاجم مسلح شلیک نکرد؟ 

« لزوم افزایش اختیارات پلیس در برخورد با مجرمان» یکی از پویش هاییست که 5 هزار امضا دارد. حامیان این پویش خواستار افزایش اختیارات پلیس شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه