English

سوگواره نوجوانان حسینی در گیلان برگزار شد/حضور پرشور بیش از ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان در مهدیه شهر رشت

سوگواره نوجوانان حسینی با عنوان "احلی من العسل" در ششمین روز از ماه محرم سالروز شهادت حضرت قاسم ابن الحسن (ع) با حضور پرشور دانش‌آموزان در مناطق مختلف گیلان برگزار شد.

سوگواره نوجوانان حسینی در گیلان برگزار شد/حضور پرشور بیش از ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان در مهدیه شهر رشت

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، دانش‌آموزان شرکت کننده در سوگواره " احلی من العسل " در مساجد و امام‌زادگان گیلان به عزاداری پرداختند و با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی برای شهیدان کربلا از جمله حضرت قاسم ابن الحسن (ع) گریستند.

دانش‌آموزان و نوجوانان حسینی شرکت کننده در این مراسم با لباس‌های مشکی و سربندهای منقش به "یا قاسم ابن الحسن (ع)" عزاداری کردند و یاد این شهید نوجوان و سایر شهدای حادثه کربلا را گرامی داشتند.

دانش‌آموزان در آئین‌های سوگواره احلی من العسل فریاد لبیک یا حسین (ع) سردادند و برای شهادت مظلومانه نوجوان دشت کربلا اشک ریختند و با شهدای کربلا و سایر شهیدان انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

مراسم استانی سوگواره احلی من العسل با حضور پرشور بیش از ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان در مهدیه شهر رشت برگزار شد؛ امام‌زادگان گیلان نیز در راستای اجرای طرح بصیرت عاشورایی میزبان این سوگواره بودند.

طرح بصیرت عاشورایی همزمان با ماه مبارک رمضان در ۵۰۰ بقعه متبرکه استان گیلان آغاز شده که علاوه بر برگزاری سوگواره احلی من العسل برنامه‌های مختلفی اعم از برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی‌ (ع)، شام غریبان و همایش رهروان زینبی (س) ویژه بانوان برگزار خواهد شد.

عبارت احلی من العسل یا شیرین‌تر از عسل به حضرت قاسم فرزند امام حسن (ع) منسوب است که در شب عاشورا وقتی عمویش امام حسین (ع) پرسید: مرگ نزد تو چگونه است؟ او پاسخ داد: برای من شیرین‌تر از عسل است.

استان گیلان دارای افزون بر ٣٧٠ هزار دانش‌آموز است که در بیش از چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه