English

استاندار گیلان:

قشر کارگر سرمایه اجتماعی برای توسعه و رونق تولید هستند / مهارت‌افزایی کارگران در ارتقاء سطح درآمد و افزایش صادرات موثر است

استاندار گیلان قشر کارگر را سرمایه اجتماعی برای توسعه و رونق تولید ذکر کرد و گفت: مهارت‌افزایی کارگران در ارتقاء سطح درآمد، بهبود معیشت و افزایش صادرات موثر است و دولت در این زمینه حمایت های لازم را انجام می‌دهد.

قشر کارگر سرمایه اجتماعی برای توسعه و رونق تولید هستند / مهارت‌افزایی کارگران در ارتقاء سطح درآمد و افزایش صادرات موثر است
به گزارش خبرگزاری موج گیلان، اسدالله عباسی ظهر امروز (یکشنبه) در همایش گرامیداشت هفته کار و کارگر و روز قشر بسیج کارگری در رشت، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک هفته کار و کارگر و بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: یاد و خاطره همه شهدای کارگر ایران اسلامی و ۴۱۸ شهید کارگر استان سرافراز گیلان به ویژه شهید والامقام عبدالحسین برونسی را که به معنای واقعی انسانیت و معنویت را تمام کردند، گرامی می داریم.
 وی ادامه داد: باید این شهدا که بصیرت کامل داشتند، به خوبی به جامعه معرفی شوند.
وی با بیان اینکه کارگران به عنوان عناصر فعال بخش تولید، تاثیر محوری دارند، گفت: این قشر زحمتکش در توسعه و استقلال کشور نقش کلیدی و اساسی ایفا می کنند.
استاندار گیلان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و توجه جدی به بخش تولید، اشتغال، رونق اقتصادی و معیشت مردم افزود: معظم له بویژه در یک دهه اخیر شعار محوری سال را مسئله تولید و اشتغال نامیده‌اند و امسال نیز با نامگذاری تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نسبت به این امر مهم تاکید موکد دارند.
دکتر عباسی ادامه داد: دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهوری برای توسعه فضای کسب و کار و بهبود وضعیت معیشت اهتمام ویژه دارد و در سفرهای استانی و دیدارهای متعدد شاهد این تاکیدات و اقدامات میدانی و جهادی هستیم.
وی با بیان اینکه دولت هیچ تصمیمی را بدون حضور رکن اصلی تولید یعنی کارگران اتخاذ نمی کند، افزود: دولت مردمی و انقلابی سیزدهم با نگاه قرآنی و همدلانه با حضور بین کارگران و نیز تعامل با قشر کارفرمایان  ، برای بهبود وضعیت کسب و کار، تولید و اشتغال و توسعه اقتصادی اهتمام دارد.
وی یادآورشد: در جلسات مختلف گفته ام و باز هم تاکید می کنم باید هم جایگاه و شانیت سرمایه گذاران و کارفرمایان دلسوز جامعه اسلامی و هم کارگران زحمتکش در بخش های مختلف محفوظ باشد و هیچ بی مهری نسبت به این اقشار پذیرفتنی نیست.
وی با تاکید بر تعامل همه جانبه دستگاه‌های متولی در حوزه تولید و اشتغال در استان بیان کرد: کارگران باید به عنوان یک سرمایه اجتماعی با بهره مندی از مهارت ها و ایمنی های لازم حرفه ای که مورد استقبال کارفرماست و در افزایش تولید و سطح درآمد و اشتغال تاثیر دارد؛ در ارتقای کیفیت و صادرات نقش آفرینی کنند. 
عضو شورای عالی کشور در ادامه با تشریح اقدامات دولت سیزدهم در زمینه توسعه تولید و اشتغال در گیلان گفت: هیچ گره اداری نباید روبروی توسعه اقتصادی ، تولید و اشتغال استان وجود داشته باشد و دولت با همه ظرفیت ها برای توانمندسازی کارفرمایان و کارگران با ارائه تسهیلات یاری می رساند.
دکتر عباسی افزود: هم اکنون برنامه های مدون و عملیاتی خوبی در زمینه کاهش فقر و رونق تولید در بخش های مختلف کشاورزی، گردشگری و صنعتی و دیگر حوزه‌های تولید و اشتغال گیلان در حال اجراست.
استاندار گیلان تصریح کرد: از زمان حضور بعنوان خدمتگزار مردم مزیت های توسعه اقتصادی گیلان را به کمک متخصصان و کارشناسان خبره احصا کرده ام و با برگزاری جلسات میدانی رفع موانع تولید با حضور دستگاه‌ها و بانک ها ، شاهد اتفاقاتی خوب در این حوزه خواهیم بود.
در این همایش شماری از نمایندگان کارگران و کارفرمایان نیز به بیان دیدگاه های خود پرداختند و تعدادی از کارگران و و صاحبان واحدهای نمونه تولیدی استان گیلان با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی تقدیر به عمل آمد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه