English

آیت‌الله فلاحتی در جلسه تفسیر قرآن:

برخی از افراد با زد و بند سیاسی وارد عرصه مدیریتی می‌شوند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: برخی از افراد با زدوبند سیاسی وارد عرصه مدیریتی می‌شوند و زمانی که نظارت‌های عمومی و حکومتی را کم رنگ مشاهده می‌کنند و از طرف دیگر از ایمان لازم برخوردار نیستند، میدان را برای خود باز می‌بییند و هر کاری بخواهند انجام می دهند.

برخی از افراد با زد و بند سیاسی وارد عرصه مدیریتی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی در جلسه تفسیر آیه ۲۷ سوره حجر قرآن در مصلای امام خمینی(ره) رشت اظهار کرد: خداوند در آیه ۲۶ سوره حجر درباره خلقت و آفرینش انسان سخن می‌گوید و آیه ۲۷ این سوره پیرامون خلقت و آفرینش جن است.

وی ادامه داد: جن مانند انسان عقل، شعور و اراده دارد و دارای تکلیف است ضمن اینکه خداوند در قرآن یکسری امور عجیب را به جن و ابلیس که از جنیان محسوب می‌شود، نسبت داده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه یک نکته مدیریتی قابل توجه در آیه ۲۷ سوره حجر وجود دارد، تصریح کرد: افریت در لغت به معنای موجود خبیث و منکر است و انسان‌ها و جنیان می‌توانند اینگونه باشند.

امانتداری  یک تکلیف برای انسان

آیت‌الله فلاحتی، امانتداری را یک تکلیف برای انسان دانست و بیان کرد: بر انسان واجب است که امانت را سالم به صاحب آن بر گرداند.

وی به وضعیت جامعه مبنی براینکه بعضی از زنان دوست دارند مردان به آنها نگاه کنند، اشاره کرد و گفت: آلودگی، ناپاکی و حتاکی به جایی رسیده که بعضی از انسان‌ها لجام گسیخته زندگی می‌کنند و این امر نشان می‌دهد در مکتب تربیتی اسلام تربیت نشدند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ویژگی سازنده امین و قوی در امر مدیریتی، خاطرنشان کرد: کسی باید مسئولیت مدیریتی جامعه را به عهده بگیرد که امین و قوی باشد.

اداره جامعه توسط افراد دارای قدرت جسمانی و روحی

آیت‌الله فلاحتی، بر اداره جامعه توسط افراد دارای قدرت جسمانی و روحی تأکید کرد و یادآور شد: ممکن است انسان عالم باشد اما قدرت مدیریتی نداشته باشد زیرا فرد دانشمند دارای ذهنی عمیق است و می‌تواند معادلات را زود به مقصد و مقصود برساند اما مدیریت ملکه‌ای است که اگر انسان دارای این قدرت نباشد بسیاری از مواقع موجب ویرانگری می‌شود.

وی با بیان اینکه ویرانگری اقتصادی جامعه را در سال ۱۳۹۷ مشاهده می‌کنیم، اظهار کرد: بخشی از ویرانی‌های اقتصاد جامعه ما معلول ضعف مدیریتی مدیران بخش‌های اقتصادی است.

امام جمعه رشت اضافه کرد: مدیران بخش‌های اقتصادی جامعه نه اندیشمند هستند و نه از مدیریت اقتصاد اطلاعی دارند بنابراین ویرانی ایجاد می‌کنند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه در فرهنگ نیز مانند اقتصاد شاهد ویرانگری‌ هستیم، بیان کرد: مدیر فرهنگی باید دارای اراده و مدیریت قوی باشد ضمن اینکه باید امین باشد.

وی ادامه داد: گاهی مواقع فرد مدیریت دارد اما امین نیست چنانچه بعضی از ضعف‌های موجود جوامع بشری به‌ویژه جامعه اسلامی که در آن به‌سر می‌بریم معلول بی‌امانتی و امین نبودن مدیران است.

برخی از افراد با زدوبند سیاسی وارد عرصه مدیریتی می‌شوند

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: برخی از افراد با زدوبند سیاسی وارد عرصه مدیریتی می‌شوند و زمانی که نظارت‌های عمومی و حکومتی را کم رنگ مشاهده می‌کنند و از طرف دیگر از ایمان لازم برخوردار نیستند، میدان را برای خود باز می‌بییند و هر کاری بخواهند انجام می دهند.

آیت‌الله فلاحتی به توصیه علمای علم اخلاق درباره خیانت نکردن اشاره کرد و گفت: علمای علم اخلاق موارد قوه قهریه مانند دستگاه قضا، وجود دستگاه‌های نظارتی از بالا و نظارت عمومی و مردمی را پیشنهاد می‌کنند اما علمای مدیریت اخلاق اسلامی می‌گویند آن‌چه که می‌تواند جلوی ویرانگری و خیانت انسان را بگیرد، ایمان و امین بودن است.

وی با تأکید براینکه تنها نظارت عمومی و قوه قهریه کافی نیست، خاطرنشان کرد: انسان باید تربیت شود و بداند خداوند ناظر بر اعمال اوست و اگر این باور وجود داشته باشد هیچکس خطا نمی‌کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه زندگی اجتماعی نیازمند مدیران امین و دارای اراده است، یادآور شد: مسأله مدیریت که باید از دو ویژگی امین و قوی برخوردار باشد در گذشته زندگی اجتماعی بشر وجود داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه