English

استاندار گیلان مطرح کرد:

نظارت مردم بر مسئولان بهترین نوع امر به معروف و نهی از منکر

استاندار گیلان گفت: بهترین نوع امر به معروف و نهی از منکر، نظارت مردم بر مردم و نظارت مردم بر مسئولان است زیرا جامعه هیچگاه از نظارت عمومی بی‌نیاز نیست و با این شیوه خرد جمعی در کنار نظارت قانونی قرار می گیرد.

نظارت مردم بر مسئولان بهترین نوع امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان،  نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد با حضور اکبری، معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور،جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران شهرستانهای استان و فعالان تشکل های مردم نهاد گیلان برگزار شد.

مصطفی سالاری در این نشست اظهار داشت: استان گیلان از نظر تعدد تشکل های مردم نهاد جایگاه خوبی را در سطح کشور دارد اما آنچه که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، کیفیت خدمات و فعالیت های آنان است.

وی کیفیت افزایی به خدمات سازمان های مردم نهاد را در گرو دو اصل مهم خواند و افزود: علاوه بر لزوم حمایت های دولتی ، ارتقاء سطح علمی و توانمندی های اعضای این تشکل ها نیازمند تقویت است.

سالاری بیان داشت: آمادگی داریم تا برای تقویت تشکل های مردم نهاد گیلان اقدامات حمایتی را به انجام رسانیم و توسعه این نهادهای غیردولتی را بیش از پیش محقق کنیم.

اثرگذاری فعالیت تشکل های مردم نهاد معیار خوبی برای سنجش کیفی

نماینده عالی دولت در گیلان اثرگذاری فعالیت تشکل های مردم نهاد را معیار خوبی برای سنجش کیفی دانست و گفت: در مسائلی همچون مسائل زیست محیطی سدشفارود شاهد تحقق این امر بودیم اما باید توجه کنیم تا کارکرد اصلاحی و منفعت عمومی نیز مورد تاکید فعالیت های گروه های سازمان یافته مردمی باشد.

نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد

وی خاطرنشان کرد: آنگاه که تصمیم ها و اهداف فعالیت سازمان های مردم نهاد همراه با نگاه کارشناسی و در جهت رسیدن به انتفاع عمومی باشد ارزشمند تلقی می شود،در غیر این صورت تحقق برخی دستاوردهای کوتاه مدت و کوچک مقیاس موجب جلوگیری از تحقق دستاوردهای توسعه محور می شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه می توان در دو کارکرد اجرا و نظارت از ظرفیت تشکل های مردم نهاد بهره مند شد، تصریح کرد: در بعد اجرا تا آنجا که قانون امکان مشارکت این تشکل ها در انجام امور را بدهد می توان نسبت به اعطای تکلیف برای فعالان سمن ها اقدام کرد.

وی در بحث نظارتی هم بیان کرد: بهترین نوع امر به معروف و نهی از منکر، نظارت مردم بر مردم و نظارت مردم بر مسئولان  است زیرا جامعه هیچگاه از نظارت عمومی بی‌نیاز نیست و با این شیوه خرد جمعی در کنار نظارت قانونی قرار می گیرد.

 مشارکت سمن‌های استان در طرح‌های چون ساماندهی آب‌بندان‌ها

نماینده عالی دولت در گیلان خواستار مشارکت سمن‌های استان در طرح‌های چون ساماندهی آب‌بندان‌ها، کنترل سیلاب و احداث شناگاه‌ها شد و گفت: مردمی کردن برخی طرح‌ها علاوه بر افزایش کیفیت کار موجب اشتغالزایی و ایجاد درآمد برای مردم منطقه می شود.

وی با اشاره به وجود 2 هزار آب‌بندان در استان افزود: این طرح نه تنها عوارض زیست محیطی ندارد، بلکه با توسعه ابعاد در برخی از آب‌بندان‌ها و افزایش عمق آنها میزان ذخیره آب برای کشاورزی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

سالاری با بیان اینکه شیوه‌نامه طرح ساماندهی آب‌بندان‌های استان به شهرستان‌ها ابلاغ شده، خاطرنشان کرد: تأمین آب کشاورزی اولویت اول اجرای طرح ساماندهی‌ آب‌بندان‌ها و بهره‌برداری از طرح‌های اشتغالزایی اولویت دوم اجرای این طرح است.

مشارکت بخش خصوصی در احداث شناگاه

وی با تاکید بر مشارکت بخش خصوصی در احداث شناگاه در بیش از 80 نقطه استان تصریح کرد: با مشارکت مردمی می توان از این امر جهت اشتغال و درآمدزایی مردم منطقه بهره برد و از بروز مشکلاتی چون هزینه‌های نجات غریق، هلال احمر و ... کاست.

استاندار گیلان مشارکت مردمی با هدایت و مدیریت دولتی را موجب توسعه استان خواند و ابراز امیدواری کرد: با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد محیط امن‌تری جهت فعالیت‌های اقتصادی ، تولید فراهم تا شاهد اشتغال جوانان باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه