English

در دیدار فرماندار رضوانشهر با مدیر کل کانون استان گیلان مطرح شد؛

راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار شهری و روستایی/راه‌اندازی سایت کودک و نوجوان

در دیدار فرماندار رضوانشهر با مدیر کل کانون استان گیلان، افزایش همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه میان کانون پرورش فکری و دستگاه‌های اجرایی رضوانشهر بررسی شد.

راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار شهری و روستایی/راه‌اندازی سایت کودک و نوجوان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، فرمانداری رضوانشهر میزبان مدیر‌کل و مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود و فرماندار این شهرستان از تلاش‌های هدف‌مند دست‌اندرکاران کانون سخن‌گفت و تلاش‌های مربیان آن را گامی در مسیر ادای تکلیف و حرکتی ارزش‌مند در ایجاد نشاط اجتماعی توصیف‌کرد.

محمد مهدی مظفری در ادامه، به نیاز‌های امروز جامعه پرداخت و با بیان این که مسایل فرهنگی مهم‌ترین دغدغه‌است، تصریح‌کرد: ایجاد توازن فرهنگی و پرهیز از یک‌‌سویه نگری، نخستین اولویتی است که باید مد‌نظر تصمیم‌گیرندگان و تصمیم‌سازان قرار‌گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان درهمین ارتباط نیازسنجی و فراهم سازی خواسته‌های کودکان و نوجوانان را مهم ارزیابی‌کرد و برآوردن نیاز‌های آنان از سوی دستگاه‌های فرهنگی چون کانون را بسترساز  تعالی و رشد آینده سازان و زمینه‌ساز قدردانی آنان از نسل‌های پیشین دانست.

او هم‌چنین افزایش فضا‌های فرهنگی را یک ضرورت خواند و با تاکید بر حمایت همه‌جانبه از کانون برای توسعه فضای آموزشی و گستره‌ی فعالیت‌ها گفت: این یک امر ضروری است که با مدیریت پروژه‌های فرهنگی و تشکیل شورای متشکل از مسوولان شهرستان پیگیری خواهد شد.

مظفری هم‌چنین نگاهی ویژه به ظرفیت‌های گسترده‌ی فضای مجازی داشت و با خاطرنشان‌کردن این موضوع که حضور در این فضا‌ها افزون بر آسیب‌های احتمالی، نتایج مثبتی را نیز به همراه‌دارد، افزود: نیازمند ورود به فضا‌های مجازی هستیم و دراین میان از تلاش‌های کانون برای مدیریت کودکان و نوجوانان در این حوزه استقبال می‌کنیم.

او درعین‌حال از اختصاص منابع مالی مناسب برای توسعه‌ی فضا‌های آموزشی کانون پرورش فکری و هم چنین حمایت از راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی این دستگاه فرهنگی در شهرستان خبرداد و از افزایش همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه میان کانون پرورش فکری و دستگاه‌های اجرایی رضوانشهرحمایت‌کرد.

دیدار فرماندار رضوانشهر با مدیر کل کانون استان گیلان1

ضرورت‌های هم افزایی و هم‌گرایی در میان دستگاه‌های فرهنگی استان

مدیرکل کانون استان گیلان نیز ضمن قدردانی از نگاه فرهنگی فرماندار گفت: این دیدار تلاشی در جهت ایجاد بستر‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان به عنوان«امید فردای نظام» و کاشت بذری است که ثمره و نتیجه‌ای ارزش‌مند برای فردا‌های کشور به همراه خواهد داشت.

اسفندیار ضیائی برهمین اساس، پیرامون ضرورت‌های هم افزایی و هم‌گرایی در میان دستگاه‌های فرهنگی استان سخن‌گفت و حضور در شهرستان‌ها را حرکتی برای نیل به این اهداف ارزیابی‌کرد.

وی افزود: هم‌افزایی، بسترساز بهره‌گیری از ظرفیت‌های متقابل و پیش‌گیری از صرف هزینه‌های غیرضروری مادی و معنوی است و کانون تلاش دارد با تکیه بر حمایت‌های امامان جمعه و نمایندگان عالی دولت در شهرستان‌ها، زمینه‌های مناسب‌تری برای این همکاری و همراهی‌ها ایجاد کند.

تشریح پیشینه و اثر‌بخشی فعالیت‌های کانون ازدیگرمحور‌های سخنان این مدیر فرهنگی بود و ضیائی با اشاره به فعالیت‌های خلاقانه مربیان این مجموعه‌ و هم چنین اعتماد خانواده‌ها به کانون اظهار‌کرد: این فرصتی گران‌قدر برای دست‌یابی به توسعه‌ی همه‌جانبه و تربیت آینده‌سازان به عنوان مدیران جامعه‌است.

برنامه‌محوری لازمه‌ی توسعه عدالت فرهنگی و اجتماعی

او برهمین اساس، برنامه‌محوری را لازمه‌ی توسعه عدالت فرهنگی و اجتماعی عنوان‌کرد و فراهم‌سازی زمینه‌های مناسب برای قرارگرفتن ابزار فرهنگی در سبد خانواده‌ها را نقطه‌ی آغازی برای این حرکت سازنده دانست.

استقبال از همراهی برای مدیریت حضور کودکان و نوجوانان در فضا‌های مجازی و هم چنین از راه‌اندازی سایت کودک و نوجوان در شهرستان رضوانشهر، از دیگر بخش‌های سخنان اسفندیارضیائی بود و وی درهمین حال همکاری افزون‌تر مسوولان ازکانون و تلاش برای راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار شهری این مجموعه‌ی فرهنگی را برای افزایش گستره‌ی خدمات‌رسانی خواستارشد.

برپایه این گزارش، ارایه‌ی گزارشی از عملکرد مراکز فرهنگی هنری چوکا و رضوانشهر توسط  مربی مسوولان این مراکز فرهنگی هنری و هم‌چنین طرح خواسته‌ها، برای پیش‌برد اهداف و اولویت‌های کانون در بخش چوکا و شهرستان رضوانشهر، بخش‌پایانی این دیدار به شمار‌می‌رفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه