English

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان اعلام کرد؛

اجرای طرح ایران مهارت در مدارس استان گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: براساس این طرح دانش آموزان دوره متوسطه اول با گذراندن تا سقف 60 ساعت دوره آموزشی با یکی از رشته های مهارت حرفه ای آشنا می شوند.

اجرای طرح ایران مهارت در مدارس استان گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، نادر جهان آرای در نشست مشترک با مدیران فنی و حرفه ای استان، با تبیین اهداف طرح ایران مهارت گفت: توسعه و تقویت فرهنگ کار، شناسایی استعداد های مهارتی دانش آموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنان، کارآفرینی و ارتباط بین آموزش رسمی و غیر رسمی در دوره اول متوسطه از اهداف اجرای این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: ایران مهارت در  راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و همچنین عملیاتی کردن راهکار 6 _ 1 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اصول شرکت داوطلبانه در طرح، مشارکت و انعطاف پذیری در محتوا و ارزشیابی استوار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در ادامه گفت: در اجرای این طرح باید نگاه مدرسه محوری مورد توجه قرار گیرد و نکات مثبت و منفی آن آسیب شناسی شود.

جهان آرای با اشاره به استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی جدید گفت: با توجه به افزایش یک پایه تحصیلی در هنرستانهای فنی و حرفه ای و کاردانش، نیازمند همکاری های دو جانبه آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای هستیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان هم در این نشست گفت: کلیه آموزشگاههای با درجه 3 به بالا مسئول اجرای این طرح هستند و شهریه این دوره ها با توجه به شرایط دانش آموزان در مناطق مختلف تعیین می شود.

رحیم عطایی پور افزود: در طرح ایران مهارت دانش آموزان با زمینه های حرفه آموزی با فضای کسب و کار و مهارت افزایی آشنا می شوند.  

در سال تحصیلی گذشته این طرح به صورت آزمایشی در 10 درصد مدارس دوره اول متوسطه 8 استان کشور اجرا شد که در سال تحصیلی جاری،  این رقم به 20 درصد افزایش خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه