English

کلاهبرداری با نام یکی از اپراتورهای تلفن همراه

پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان در خصوص کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک انبوه و ارجاع شهروندان به درگاه جعلی بانک هشدار داد.

کلاهبرداری با نام یکی از اپراتورهای تلفن همراه

ایرج محمدخانی در گفت و گو با خبرنگار موج در رشت، در خصوص کلاهبرداری با نام یکی از اپراتور های تلفن همراه از طریق ارسال پیامک با عنوان: شما برنده سیمکارت با شماره ای رند شده اید و ارجاع شهروندان به درگاه جعلی بانک هشدار داد.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان افزود: اخیراً پیامکی تحت عنوان شما برنده سیمکارت با شماره رند ۰۹۳۵۰۰۰۰۹۳۵ به همراه ۵۰میلیون اعتبار اولیه رایگان شده اید، برای هموطنان عزیز ارسال شده و در متن پیامک از شهروندان خواسته شده جهت دریافت رایگان این سیمکارت به نشانی اینترنتی که در متن پیامک درج شده مراجعه و روند خرید اولیه سیمکارت را طی کنند.

محمدخانی اظهار داشت: از آنجائیکه طی مراحل خرید اولیه سیمکارت در سایت مورد نظر که جعلی و مشابه سایت اصلی یکی از اپراتورهای تلفن همراه می باشد، مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ مشخصی از سوی مشتریان است، بنابراین کاربران به صفحه جعلی و شبیه سازی شده یک بانک هدایت شده و پس از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی خود نظیر شماره کارت، رمز اینترنتی، CVV۲ و تاریخ انقضای کارت، اطلاعات حساب آنها برای کلاهبرداران ارسال می شود.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: به پیشنهادهای فریبنده کلاهبرداران سایبری که غیر قانونی و جعلی می باشد به هیچ عنوان ترتیب اثر نداده، هنگام پرداخت اینترنتی از صحت و اصالت درگاه پرداخت الکترونیک بانک مربوطه اطمینان حاصل نموده و برای وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود همیشه از پروتکل امن https استفاده کنند و چنانکه با موارد مشابه در فضای مجازی مواجه شدند مراتب را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس www. Cyberpolice. ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata @ police. ir گزارش کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه