English

علی مالمیر:

نقطه قوت منبت تویسرکان، کار دست بودن آن است

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی استان همدان با تأکید بر اینکه تاریخ و هنر منبت تویسرکان پشتوانه ای برای این صنعت در شهرستان است، گفت: مهمترین نقطه قوت منبت تویسرکان هنر دست بودن این صنعت است.

نقطه قوت منبت تویسرکان، کار دست بودن آن است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی  گردشگری وصنایع دستی استان همدان با اشاره به جایگاه منبت تویسرکان، گفت: جشن انتخاب تویسرکان به عنوان شهرملی منبت گلریز بعد از ایام صفر برگزار می شود.

 

*کار دست بودن منبت تویسرکان، نقطه قوت آن است

علی مالمیر با تأکید بر اینکه این هنر باید شناسنامه دار شود، گفت: منبت کاران باید به دنبال ایجاد اثر خاص به نام خود باشند.

وی به جایگاه و اهمیت منبت تویسرکان اشاره کرد و با تأکید بر اینکه بضاعت تولید و سرمایه گذاری در این صنعت در شهرستان بالاست، افزود: منبت کاران باید تلاش کنند سهم بیشتری در بازار فروش داشته باشند.

مالمیر برگزاری رویدادها در شهرستان را بهترین راهکار برای جذب بازار فروش و معرفی توانمندی ها دانست و افزود: در کشور و حتی جهان ثابت شده برگزاری رویدادها موجب ترقی یک شهر در ابعاد مختلف می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی  گردشگری وصنایع دستی استان همدان برگزاری رویدادهای موفق را مستلزم همراهی فعالان این عرصه دانست و افزود: هر شهری که شهروندان و فعالانش بیشتر پای کار باشند موفق تر عمل می کنند که در نتیجه عواید آن نیز به خودشان بازخواهد گشت. 

مالمیر با اشاره به منبت تویسرکان و تأکید بر اینکه اکنون در استان همدان رویدادهایی در سطح بین المللی برگزار می شود،  افزود: برگزاری جشنواره مبل و منبت روستای اشترمل که دو سال است با همت فعالان این صنعت در این روستا برگزار می شود در سطح ملی بوده و توانسته خود را نه تنها به عنوان  روستای ملی مطرح بلکه به دنبال جهانی کردن خود  باشد.

وی برگزاری رویدادها را به مثابه یک نهال دانست که بعد از چند سال به باردهی می رسد وبرگزاری رویداد روستای ملی مطرح بلکه به دنبال جهانی کردن خود  باشد که می تواند در برندسازی شهرستان نقش مؤثر داشته باشد.

مالمیر با اشاره به برگزاری جشن ملی منبت گلریز تویسرکان بعد از ماه صفر، گفت: همه مردم شهرستان باید برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشن پای کار بوده و در برگزاری هرچه بهتر این جشن نقش خود را ایفا کنند 

مالمیر تویسرکان را دارای ظرفیت های گردشگری بالا دانست و افزود: کوچه باغ های تویسرکان می تواند ساعت ها گردشگر را بخود جذب کرده و با عنوان گردشگری سلامت در ماندگاری گردشگر در این منطقه نقش ایفا نماید 

وی با اشاره به منبت تویسرکان به تأثیرگذاری گردشگری بر روی صنایع مختلف در شهرستان تأکید کرد و گفت: رشد صنعت گردشگری رشد همه جانبه شهرستان را به دنبال دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه