English

ناصر محمودی:

راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی اردبیل حمایت می‌شود

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی اردبیل حمایت می‌شود.

راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی اردبیل حمایت می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، ناصر محمودی معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: در حال حاضر از مجموع مجوز راه‌اندازی ۲۰ طرح و اقامتگاه بومگردی  در استان ۱۲ طرح در مناطق روستایی خلخال واقع است.

او اظهار داشت: با هدف حمایت از طرح‌های بوم‌گردی و ایجاد زمینه توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی استان ضوابط بهره‌برداری، ارزیابی و درجه‌بندی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ا همچنین افزود: پیرو ضوابط ابلاغی از سوی وزارت میراث فرهنگی، متقاضیان می‌توانند طرح‌های خود را بر اساس ضوابط در داخل محدوه مصوب روستاها اجرا کنند.

محمودی با تاکید بر حمایت از راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی اضافه کرد: راه‌اندازی اقامتگاه هم در صورت تبدیل واحد اقامتی به بوم‌گردی و هم در صورت احداث اقامتگاه جدید مورد حمایت است.

او با اشاره به استقبال گردشگران از اقامتگاه‌های بوم‌گردی افزود: روند راه اندازی اقامتگاه‌ها در سال‌های اخیر تسریع شده و با ضوابط جدید ابلاغی بسیاری از مشکلات قبلی نیز حل و فصل خواهد شد.

وی گفت: برخلاف سال‌های گذشته که شرایط راه‌اندازی طرح‌های بوم گردی روستایی سخت و عبور از بروکراسی اداری دشوار بود، در حال حاضر دریافت مجوز راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی منوط به صدور ۲ مجوز استحکام بنا و صلاحیت فردی از سوی بخشداری‌های مناطق مختلف استان اردبیل است.

محمدرضا شایقی ، رییس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خلخال نیز در این جلسه از صدور ۱۱ مجوز راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری این شهرستان خبر داد و افزود: زمان صدور این‌گونه مجوز در حال حاضر به کمتر از ۴۸ ساعت کاهش یافته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه