English

در جلسه معاون رئیس جمهور با ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر مطرح شد

جا‌به‌جایی ۴ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی/ افزایش ۹ درصدی ترددها در جاده‌های کشور

مدیر کل دفتر حمل نقل مسافری سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای کشور از افزایش 9.6 درصدی ترددها در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: در ایام تعطیلات نوروز هزار دستگاه در ناوگان حمل و نقل عمومی حدود 4 میلیون نفر مسافر را جابجا کردند .

جا‌به‌جایی 4 میلیون مسافر با ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی/ افزایش 9 درصدی ترددها در جاده‌های کشور

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، حمیدرضا شهرکی ثانوی در جلسه دبیرخانه ستاد هماهنگی خدمات سفر با معاون رییس جمهور ور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تهیه شیوه نامه جامع برای چگونگی اقدامات خدمات رسانی این مجموعه اظهار داشت:  شیوه نامه  جامع در بخش خدمات رسانی به مسافران نوروزی در بخش راهداری و حمل و نقل عمومی، مدیریت راه ها، مجتمع های خدماتی رفاهی، راهداری ابلاغ شده است.

مدیر کل دفتر حمل نقل مسافری سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای کشور با اشاره به آمار حمل و نقلی از 25 اسفند تا ششم فروردین ادامه داد:  هزار دستگاه در ناوگان حمل و نقل عمومی حدود  4 میلیون نفر مسافر را جابجا کردند .

وی  افزود: با توجه به شدت بارش ها در 8 روز نخست تعطیلات بیشتر محورها درگیر بارش بودند که با همکاری نیروهای راهداری طی عملیات نمک پاشی توانستیم شرایط مطلوبی را برای مسافران نوروزی فراهم کنیم.

شهرکی ثانوی با اشاره به افزایش تردد در مسیرهای ارتباطی خاطرنشان کرد: تعداد سفرهای انجام شده بیش از 384 هزار و 129 سفر بوده که 34 درصد از این سفرها با اتوبوس انجام شد، به علاوه  9.6  درصد افزایش تردد داشتیم که رقم قابل قبولی بوده و اکثر آن مربوط به تردد با خودروهای شخصی است.

وی تصریح کرد: در بخش حمل و نقل بین المللی نیز با توجه به افزایش تقاضا بیشترین ورود و خروج مسافر در پایانه های مرزی مهران، بازرگان و بیله سوار بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزایش یافته است.

*ایجاد استراحتگاه‌های موقت پلیس راهور در استان‌های بزرگ کشور

در ادامه سرهنگ سرگرد مصطفی نجمی، نماینده پلیس راهور ناجا در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به وظیفه ذاتی پلیس در تامین امنیت سفر برای مسافران اظهار داشت: فعالیت های نوروزی این مجموعه از زمان رزمایش سفرهای نوروزی شروع شده که تا پایان تعطیلات ادامه دارد.

وی با اشاره به نحوه خدمات رسانی پلیس گفت: تمام همکاران در مسیرهای مختلف تقسیم شده‌اند تا در بخش عملیاتی با هدف خدمت رسانی بهتر به مسافران نوروزی کمک کنند.

نماینده پلیس راهور ناجا در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بیان کرد: امسال پلیس راهور ناجا با ایجاد استراحتگاه های موقتی در 10 استان بزرگ و کلانشهرها درصدد کاهش آمار تلفات و تصادفات جاده ای برآمده است تا رانندگان با توقف در مسیر راه و استراحت، از خواب آلودگی و خستگی حین رانندگی  پرهیز و سپس به مسیر خود ادامه دهند.

نجمی در ادامه با اشاره به برنامه های فرهنگی صدا و سیما در حوزه موضوعات ترافیکی گفت: صدا و سیما همکاری خوبی را برای تولید کلیپ های آموزشی با محوریت رعایت نکات ایمنی در سفر با مجموعه پلیس راهور ناجا داشته است، علاوه بر این تعداد100 هزار سی.دی آموزشی با عنوان طنز ترافیکی نیز در برخی محورها توزیع شد.

وی  عنوان کرد: با توجه به موارد فوق و به رغم شرایط آب و هوایی که در ایام نوروز در سطح کشور شاهد بودیم، آمار جانباختگان نسبت به سال گذشته 4 درصد و مصدومان 5 درصد کاهش یافته که  امید است تا پایان تعطیلات و در طول سال همچنان شاهد کاهش مستمر این آمار باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه