English

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در پاسخ به خبرگزاری موج؛

کاشت یک میلیارد نهال در مدت چهار سال/ سهم استان تهران سالانه ۱۵۰۰ هکتار

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، با اشاره به اینکه امسال در کل کشور تقریبا 250 میلیون نهال باید کاشته شود، تصریح کرد: تا سال گذشته در استان تهران هیچ گونه نهالستانی نداشتیم اما در سال جاری ما این ظرفیت را در نهالستان دماوند ایجاد کردیم.

کاشت یک میلیارد نهال در مدت چهار سال/ سهم استان تهران سالانه 1500 هکتار

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، رضا بیانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در حاشیه کاشت نهال توسط بانک کشاورزی در محدوده منطقه پنج پارک کوهسار بیان داشت: کاشت یک میلیارد نهال در مدت چهار سال در دستور کار سازمان و ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها قرار گرفته است.

وی در ادامه توضیح داد: ما این نهال‌ها را بر حسب توان اکولوژیک سرزمین در محدوده‌هایی می‌کاریم که بیش از 300 میلی متر بارندگی داشته باشند.به گفته وی، در کشور تقریبا نزدیک به 2 میلیون هکتار مساحت وجود دارد که می‌توان ظرف مدت چهار سال کاشت یک میلیارد نهال‌ را انجام داد.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، با اشاره به این موضوع که در استان تهران سالانه 1500 میلیون هکتار در راستای طرح چهار ساله نهال کاشته می‌شود، افزود: در مجموع نزدیک به 6 هزار هکتار وجود دارد که در عرض چهار سال کاشته خواهد شد. مناطقی که کاشت در آنها صورت می گیرد بیشتر جاهایی است که 300 میلی متر بارندگی دارد و گونه‌هایی انتخاب می‌شوند که از نوع کم‌آب و بومی آن محل هستند.

 بیانی با برشمردن نوع گونه‌ها گفت: گونه‌های افرا، زبان گنجشک و توت نَرک از جمله نهال‌هایی هستند که در این مناطق کاشته خواهند شد.

 وی دو نهالستان ملارد و دماوند را برای کاشت نهال در استان تهران معرفی کرد و بیان داشت: سازمان مدیریت استان تقریبا نزدیک به 18میلیارد اعتبار برای دو نهالستان ملارد و دماوند تخصیص داده است. نهال‌های منطقه سردسیری را در منطقه دماوند کاشت می‌کنیم. ظرفیت نهالستان دماوند تقریبا یک میلیون و 200 هزار نهال است که گونه‌های کم آب است و ظرفیت ملارد نزدیک به 220هزار نهال است. 

 

احداث نهالستان دماوند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، با اشاره به اینکه امسال در کل کشور تقریبا 250 میلیون نهال باید کاشته شود، تصریح کرد: تا سال گذشته در استان تهران هیچ گونه نهالستانی نداشتیم اما در سال جاری ما این ظرفیت را در نهالستان دماوند ایجاد کردیم. 

وی اجرای این طرح‌ها را منوط به مشارکت مردمی دانست و گفت: اجرای این طرح‌ها با مشارکت مردم است. در استان تهران محدوده‌هایی را که انتخاب کردیم که مردم می‌توانند در کاشت نهال‌ها با ما همکاری کنند. اجرای این طرح‌ها توسط پیمانکاران سازمان مراتع انجام می‌شود و پیمانکاران شهرداری نیز وظیفه نگهداری و مراقب از نهالستان‌ها را برعهده دارند. 

بیانی در پایان افزود: از دی ماه سال جاری تا 28 اسفند اطلاع‌رسانی در خصوص چگونگی کاشت نهال‌ها در استان‌های مختلف انجام خواهد شد و نهال‌های رایگان نیز در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه