English

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد؛

جایگزینی زیتون با کشت‌های پرآبخواه در یزد ضرورت دارد

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: جایگزینی زیتون با کشت‌های پرآبخواه و دارای بازدهی کم در استان یزد ضرورت دارد.

جایگزینی زیتون با کشت‌های پرآبخواه در یزد ضرورت دارد

محمدحسین ملانوری معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به ضرورت جایگزینی زیتون با کشت‌های پرآبخواه و دارای بازدهی کم، سطح زیرکشت باغ‌های زیتون استان یزد را ۲ هزار و ۴۵۲  هکتار ذکر کرد. 

به گفته وی یزد به عنوان نهمین استان از نظر سطح زیرکشت و تولید این محصول در کشور است و ا ز مجموع سطح زیرکشت آن هزار و ۷۳۸ هکتار بارور و بقیه نهال است که عمدتا در شهرستان های یزد و اردکان قرار دارد.

وی عمده آفت درختان زیتون استان یزد را « پسیل» ذکر کرد و یادآور شد: کشاورزان با بهره‌گیری از آموزش‌های کارشناسان ترویج، آبیاری و تغذیه مناسب امسال ۲ هزار و ۴۰۰ تن محصول برداشت کنند.

ملانوری پیش بینی کرد: از مجموع محصول برداشت شده هزار و ۱۶۸۰ تن زیتون سبز برای تولید کنسرو و بقیه زیتون رسیده است که برای استحصال روغن به واحدهای فرآوری ارسال می‌شود.

این کارشناس ارشد باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد اظهار امیدواری کرد که امسال ۷۲ تن روغن زیتون در استان استحصال و روانه بازار مصرف شود که در این زمینه ۶ واحد روغن گیری آماده ارائه خدمات به زیتون‌کاران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی