English

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد عنوان کرد:

اجرای آبیاری نوین در ۲ هزار و ۶۶۰ هکتار باغ های استان یزد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: هم اکنون طرح آبیاری نوین در ۲ هزار و ۶۶۰ هکتار باغ های استان یزد در دست اجراست.

اجرای آبیاری نوین در ۲ هزار و ۶۶۰ هکتار باغ های استان  یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، اکبر شیخ علیشاهی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: با پایان برداشت زردآلو از ۲ هزار و ۷۰۸ هکتار باغ‌های استان، ۳۹ هزار و ۶۵۳ تن محصول برداشت شد که این میزان تولید نسبت به سال زراعی ۹۷ - ۹۶، حدود ۲۰ درصد افزایش دارد .

وی در حاشیه بازدید از طرح‌های آبیاری نوین باغ‌های ابرکوه شرایط مطلوب آب و هوایی و بارندگی مناسب در سال آبی ۹۸ -۹۷ را علت افزایش تولید ذکر کرد.

وی تاکید کرد: باتوجه به شرایط کم آبی و تداوم ۲ دهه خشکسالی و بهره وری از منابع آب بخش کشاورزی ۸۰ درصد باغ‌های زردآلو به روش آبیاری نوین تجهیز شده است.

این مسئول باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد افزود: هم اکنون طرح آبیاری نوین در ۲ هزار و ۶۶۰ هکتار باغ های استان  یزد در دست اجراست.

شیخ علیشاهی با بیان اینکه متوسط تولید زردآلوی استان یزد ۱۴ تن در هر هکتار است، خاطر نشان کرد: زردآلو ابرکوه در کشور پیش رس و متوسط تولید آن در هر هکتار ۱۸ تا ۲۰ تن و در برخی باغ‌ها ۵۵ تن محصول برداشت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه