English

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد؛

استان قم با ١١٤ کانون دارای بیشترین تعداد کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تاکنون ٤٢١ کانون آلوده به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور شناسایی شده است.

استان قم با ١١٤ کانون دارای بیشترین تعداد کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه استان قم با ١١٤ کانون بیشترین تعداد کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را دارد، افزود: استان های سمنان و لرستان نیز تنها یک واحد آلوده دارند. استان های قم، اصفهان و یزد می توانند در شرایط طغیان بیماری باشند.

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه استان قم با ١١٤ کانون بیشترین تعداد کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را دارد، افزود: استان های سمنان و لرستان نیز تنها یک واحد آلوده دارند. استان های قم، اصفهان و یزد می توانند در شرایط طغیان بیماری باشند.

رفیعی پور با بیان اینکه آخرین گزارشات تا روز گذشته ١٦ استان درگیر این بیماری شده اند پرداخت و خاطر نشان کرد: تاکنون ٤٢١ کانون آلوده به بیماری در کشور شناسایی شده است و تاکنون بیش از ٢١ میلیون قطعه مرغ معدوم شده است، افزود: ٧٣ درصد جمعیت مرغ تخم گذار و ٨ درصد جمعیت کل کشور درگیر این بیماری شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه در حال انجام است. در بسیاری از استان هایی که بیماری قبلا در آنجا شیوع داشته؛ گزارش مجدد بیماری را نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه با ارائه آماری از عملکرد سازمان دامپزشکی در 9 ماهه سال جاری در حوزه برخورد با بیماری‌های دام و طیور تصریح کرد: با همکاری بخش خصوصی بیش از 29 میلیون رأس دام سبک و 7 میلیون رأس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی به طور رایگان واکسینه شده‌اند، مضاف بر آنکه در این مدت 53 میلیون رأس دام سبک علیه بیماری آبله و بیش از یک میلیون رأس دام سنگین علیه بیماری لمپی اسکین و حدود 2 میلیون رأس گاو علیه بیماری تب مالت واکسیناسیون رایگان گرفته‌اند.

افتتاح ۴۶ پروژه در ۱۸ استان کشور

به گفته رفیعی پوردر دهه فجر امسال بیش از ۴۶ پروژه در ۱۸ استان کشور افتتاح می شود، گفت: این پروژه ها شامل درمانگاه، داروخانه، مزارع مرغ مادر، مراکز مایه کوبی و ... است که موجب اشتغالزایی مستقیم برای ۸۱۸ نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم برای ۱۵۸۳ نفر می شود و اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان صرف آن شده است که ۱۰ درصد این اعتبارات تسهیلات بانکی و باقی منابع شخصی سرمایه گذاران بوده است.

صادرات 3 هزار تن لبنیات

وی ادامه داد: در حوزه لبنیات بیش از ۳ هزار تن، در حوزه شتر بیش از ۷۴۱ نفر، گوساله کشتاری ۶ هزار رأس، گوشت مرغ منجمد بیش از ۶ هزار تن، میگو ۲۳ هزار تن، تخم مرغ خوراکی ۸ هزار تن، تخم مرغ نطفه دار بیش از یک میلیون عدد، جوجه یک روزه بیش از ۱۵ میلیون قطعه، ماهی خوراکی تازه ۳۴ هزار تن، آلایش دام و طیور ۴۱ هزار تن، خوراک دام، طیور، آبزیان ۸۱ هزار تن، آبزیان غیرمأکول مانند خرچنگ ۳۵ تن، پرندگان زینتی بیش از ۹۴ هزار قطعه، اسب بیش از ۹ رأس و سگ و گربه ۷۸۰ قلاده صادر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه