English

رئیس هیات امنا خانه صنعتکاران ایران خبر داد:

راه اندازی دوباره معادن فاریاب با اتحاد بین کارگر و کارفرما

با اتحاد بین کارگر و کارفرما، معادن فاریاب دوباره به چرخه تولید باز خواهد گشت و در این مسیر نیازمند همدلی و همراهی مسئولان دولتی محلی و استانی است.

راه اندازی دوباره معادن فاریاب با اتحاد بین کارگر و کارفرما

به گزارش خبرگزاری موج، سید محمد موسوی رئیس هیات امنا خانه صنعتکاران ایران، با اعلام این خبر اظهار داشت: در نشستی با مسئولان و رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان منوجان مقرر شد شاهد تولید و اشتغال دوباره در معادن فاریاب استان کرمان باشیم.

وی راه اندازی معادن فاریاب را در راستای سیاست های دولت به منظور ارتقای تولید و پایداری فرصت های شغلی و رفع موانع تولید با همکاری دستگاه های محلی، استانی و ملی دانست و تصریح کرد: با ورود خانه صنعتکاران ایران، مبلغ 250 میلیارد ریال از حقوق و دستمزد عقب افتاده کارگران معادن فاریاب پرداخت و مقرر شد تا از مردادماه امسال شاهد فعالیت دوباره این معادن در منطقه منوجان کرمان باشیم.

رئیس هیات امنا خانه صنعتکاران ایران، در ادامه خواستار جلوگیری از برخی لجاجت های محلی یا استانی و کشوری با سرمایه گذاران در نقاط مختلف کشور شد تا بیش از پیش شاهد برخی تعطیلی ها و بیکاری کارگران و زحمتکشان این مرز و بوم نباشیم.

موسوی اضافه کرد: با حمایت از سرمایه گذاران معتمد و متخصص می توان ضمن حفظ اشتغال موجود، شاهد توسعه بخش صنعت و معدن کشور و افزایش اشتغال زایی در سراسر کشور باشیم.

وی مهمترین دلایل تعطیلی معادن فاریاب را برخی مسائل مربوط به شرایط و اختلاف نظر در نحوه محاسبه دستمزد کارگران و مدت و نوع قرار دادهای همکاری دانست و اظهار امیدواری کرد که با بازگشایی مجدد این معادن، ضمن تزریق شور و نشاط صنعتی و معدنی به منطقه منوجان کرمان، شاهد حمایت همه جانبه مسئولان دولتی محلی و استانی و کشوری برای جلوگیری از هرگونه خلل در مسیر تولیدات این کارخانه معدنی باشیم.

این گزارش می افزاید که متعاقب سفر هیات مدیره خانه صنعتکاران ایران(۲۵ تیر ماه جاری) به کرمان و در نشست با حوزه مرتبط استانداری کرمان، گزارش کاملی از دلایل، مسائل و افراد دخیل در بحران‌های اخیر این واحد تولیدی به مقامات کشور چی برای اتخاذ تصمیم مقتضی ارائه خواهد شد.

همچنین تا زمان پایداری تولید، ایجاد فرصت های شغلی و رفع بحران دفتر نمایندگی خانه صنعتکاران ایران در این مجموعه تولیدی(در محل فعالیت معدن) مستقر خواهد شد.

خاطرنشان می شود که معادن فاریاب در جنوب استان کرمان و در حوزه شهرستان منوجان کرمان قرار دارد که ایجاد اشتغال برای افزون بر یک هزار نفر به تولید کرومیت می پردازد و در چرخه تولید واحدهای فولادی کشور نقش به سزایی دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر