English

فرایند رای‌گیری انتخابات در کرمانشاه آغاز شد

فرآیند اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۰۸:۰۰ صبح امروز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه آغاز شد.

فرایند رای‌گیری انتخابات در کرمانشاه آغاز شد
به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه

، درب یک هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رای در سراسر استان کرمانشاه از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۱ اسفندماه بر روی رای دهندگان گشوده شده و مردم می‌توانند آرای خود را به صندوق بیاندازند.

در استان کرمانشاه با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال شامل ۸۳۰ هزار و ۱۸۴ نفر مرد و ۸۱۱ هزار و ۱۳۹ نفر زن حق رای دارند که از این تعداد ۷۵ هزار و ۷۴ نفر از آنها رای اولی هستند.

 

رای دادن با سایر مدارک شناسایی نیز امکان پذیر است

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در گفتگویی اعلام کرد:  برخلاف دوره های گذشته امسال با قانون جدید مردم می‌توانند علاوه بر شناسنامه با گواهینامه رانندگی، کارت پایان خدمت، گذرنامه و کارت ملی نیز رای دهند و در پادگان‌ها و زندان‌ها نیز که امکان احراز هویت وجود دارد با یک تشریفات قانونی خاص بدون این مدارک هم می شود رای داد.

علی شعبانی در خصوص رای دادن با شناسنامه‌های قدیمی که در آن کد ملی درج نشده است، گفت: فرد رای دهنده حتما باید کارت ملی نیز به همراه داشته باشد.

 

رقابت ۲۰۸ داوطلب برای احراز هشت کرسی مجلس

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه اعلام کرد که ۳۲ هزار نفر عوامل اجرایی در یک هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رای سراسر استان کار برگزاری انتخابات را برعهده دارند که تمام این افراد اعم از مجری و ناظر از خود مردم هستند.

شعبانی در مورد نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز افزود: در حوزه انتخابیه استان کرمانشاه هشت کرسی برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی وجود دارد که در مرحله ثبت نام نهایی ۲۹۴ نفر تایید صلاحیت شدند اما این آمار به دلیل انصراف و جابجایی حوزه انتخابیه برخی نامزدها با تغییراتی همراه بود.

وی افزود: ۹۵ نامزد در استان کرمانشاه انصراف دادند که از این تعداد در حوزه پاوه، ثلاث، جوانرود و روانسر ۱۰ نفر، در کرمانشاه ۳۴ نفر در حوزه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب ۱۳ نفر، در سنقر پنج نفر، در حوزه اسلام آبادغرب و دالاهو ۲۵ نفر و در حوزه کنگاور، هرسین و صحنه نیز هشت نفر انصرافی بودند.

شعبانی با اشاره به جابجایی حوزه شماری از نامزدها گفت: به حوزه پاوه، جوانرود و روانسر یک نفر نامزد اضافه شد، در حوزه کرمانشاه نیز ۶ نفر ورودی و ۲ نفر خارج شدند، در حوزه قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز ۲ نفر خروجی و ۲ نفر ورودی وجود داشت، در حوزه سنقر یک نفر خروجی و چهار نفر ورودی، در حوزه اسلام آباد و دالاهو ۲ نفر ورودی به ثبت رسید و در حوزه کنگاور، هرسین و صحنه یک نفر خروجی وجود داشت.

وی اضافه کرد: بر همین اساس در حوزه پاوه، ثلاث، جوانرود و روانسر ۱۱ نفر، در حوزه کرمانشاه ۱۱۱ نفر، حوزه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب ۱۷ نفر ، حوزه سنقر ۲۶ نفر، حوزه اسلام آباد غرب و دالاهو ۲۱ نفر و در حوزه کنگاور، هرسین و صحنه نیز ۲۲ نفر و در مجموع ۲۰۸ نفر برای به دست آوردن هشت کرسی با یکدیگر رقابت دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه