English

رئیس ستاد انتخاباتی استان کرمانشاه :

بیش از یک میلیون و ۶۴۱ هزار کرمانشاهی توان ۲۷۷ داوطلب انتخابات را محک می‌زنند

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: با احتساب افراد انصراف داده تعداد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان به ۲۷۷ نفر رسیده است و در واقع یک میلیون و ۶۴۱ هزار و۴۲۳ نفر در استان می توانند از بین آنها کاندیدا انتخاب کنند.

بیش از یک میلیون و ۶۴۱ هزار کرمانشاهی توان ۲۷۷ داوطلب انتخابات را محک می‌زنند
به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج

، علی شعبانی رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در نشست خبری امروز از انصراف ۲۹ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خبرداد و اظهار داشت: هم‌اکنون ۲۷۷ نفر داوطلب حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان هستند که به ازای هر کرسی حدود ۳۵ نفر باهم رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعداد افراد تأیید صلاحیت شده در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه ۱۲۸ نفر است عنوان کرد: در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین ۲۹ نفر، حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی ۳۲ نفر، حوزه اسلام‌آباد‌غرب و دالاهو ۴۰ نفر در حوزه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی ۱۸ نفر و حوزه انتخابیه قصرشیرین،گیلانغرب و سرپل‌ذهاب ۳۰ نفر برای کسب هشت کرسی مجلس شورای اسلامی به رقابت خواهند پرداخت.

شعبانی گفت: داوطلبانی که قصد ادامه حضور در انتخابات را ندارند تا ۷۲ ساعت قبل از زمان رأی‌گیری فرصت دارند انصراف خود را اعلام کنند در غیر اینصورت پذیرفته نخواهد شد.

وی افزود: تبلیغات کاندیداهای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز سوم اسفند در استان آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و با داوطلبانی که پس از مهلت قانونی اقدام به تبلیغ کنند، برخورد خواهد شد.

شعبانی درباره تخلفات مربوط به تبلیغات گفت: دیوار‌نویسی، هتک حرمت و تخریب ستاد کاندیداها، تعرض به ستادهای انتخاباتی، استفاده از کارناوال‌های تبلیغاتی در سطح شهر و روستاها، استفاده از بلندگوی سیار در خارج از ستاد انتخاباتی و استفاده از پلاکارد با ابعاد بیش از ۷۰ در ۱۰۰ سانتی‌متر به‌جز درب ورودی ستادهای انتخاباتی ممنوع است و با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان از اعلام تذکر کتبی به ۱۷  نامزد انتخاباتی و تشکیل پرونده قضایی برای ۹ کاندیدای استانی خبر داد و افزود: تا‌کنون به ۶ مدیر استانی تذکر داده شده و سه مدیر شهرستانی نیز از سمت‌ خود عزل شده‌اند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۶۴۱ هزار و۴۲۳ نفر در استان واجد شرایط رأی دادن هستند عنوان کرد: از این تعداد ۸۳۰ هزار و ۱۸۴ نفر مرد و ۸۱۱ هزار و ۲۳۹  نفر زن هستند.

شعبانی تعداد رأی اولی‌ها در استان را ۷۵  هزار و ۲۷۴ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۳۸ هزار و ۶۵۰ نفر پسر و ۳۶ هزار و ۶۲۴ نفر دختر هستند.

وی با بیان اینکه ۱۶۷۰  شعب اخذ رأی در استان کرمانشاه وجود دارد افزود: در شهرستان کرمانشاه ۶۴۶ شعبه، کنگاور، هرسین و صحنه۲۶۲ شعبه، سنقروکلیایی ۱۰۱ شعبه، اسلام‌آباد‌غرب و دالاهو ۱۸۸ شعبه، قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب ۲۲۶ شعبه و در شهرستان‌های پاوه، روانسر،جوانرود و ثلاث‌باباجانی نیز ۲۴۷ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار فعالیت خواهند داشت.

وی با تأکید بر اینکه ۳۲ هزار نفر از عوامل اجرایی بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نظارت خواهند داشت گفت: بر هر صندوق اخذ رأی ۱۷ نفر نظارت دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: برای شرکت در انتخابات پنج مدرک شناسایی شامل کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه معتبر است و افراد با ارائه هر کدام از این مدارک می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی آغاز فرآیند رای‌گیری را ساعت هشت صبح روز یازدهم اسفند عنوان کرد و افزود: این فرآیند تا ساعت ۶ بعد از ظهر ادامه خواهد داشت و درصورت لزوم از سوی ستاد انتخابات کشور تمدید می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه