English

اولین مستند سریالی کرمانشاه ساخته می‌شود

جاذبه‌های استان کرمانشاه در قالب مستند «اهل سفر» به تصویر کشیده می‌شود.

اولین مستند سریالی کرمانشاه ساخته می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه

، گروه مستند «اهل سفر» که از نیمه آبان برای تهیه فصل جدید این مجموعه به استان کرمانشاه سفر کرده، بنا دارد تاریخ، فرهنگ، مناطق دیدنی، خوراکی‌های محلی و دیگر جذابیت‌ها و سنت‌های این دیار را به تصویر بکشد.

این مستند به کارگردانی و تهیه کنندگی یاسر طالبی در حال ساخت است و مهدی خلیلی به عنوان راوی و مسافر، زندگی روزمره مردم شهرها و روستاهای مختلف و فرهنگ‌ها و آداب و رسوم آنان را روایت می‌کند.

یاسر طالبی کارگردان «اهل سفر» گفت: در این مجموعه مستند گردشگری تلاش ما این است که مردم ایران را با جاذبه‌های گردشگری، میراث فرهنگی، ظرفیت‌های اقتصادی و صنایع دستی استان کرمانشاه آشنا کنیم و مناطقی که مردم کمتر فرصت دیدن آن‌ها را داشته‌اند را به تصویر بکشیم.

وی افزود: در کنار همه این‌ها از موضوع مردم‌شناسی هم غافل نشده‌ایم و در «اهل سفر» به آداب و رسوم اقوام کرمانشاهی هم پرداخته می‌شود.

وی گفت: بازی‌های فراموش شده، معرفی پوشش زنان و مردان، غذاهای محلی و همچنین گویش مردم منطقه از دیگر مواردی است که به آنها می‌پردازیم.

قرار است گروه مستند سیما در فصل بهار هم بخش دوم تصویربرداری از زیبایی‌هایی استان کرمانشاه را انجام دهد و این مستند سریالی را برای پخش در تابستان سال آینده آماده کند.

«اهل سفر» اولین مستند سریالی از استان کرمانشاه است که با حمایت استانداری کرمانشاه ساخته می‌شود و نهادهایی مانند شهرداری کرمانشاه، فرمانداری‌های استان، شهرداری‌های مراکز شهرستان‌ها، اداره کل میراث فرهنگی و برخی دیگر از ادارات استان در ساخت آن همکاری می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه