English

معاون توسعه مدیریت علوم پزشکی کرمانشاه در پاسخ به موج:

امسال تقاضای جذب پزشک به یک نفر هم نرسید/ تکمیل بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی با بودجه دولتی یک آرزو است

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:با افتتاح ۷ پروژه درمانی طی سال جاری، ۳۹۹ تخت به بخش درمان استان اضافه می‌شود.

 امسال تقاضای جذب پزشک به یک نفر هم نرسید/ تکمیل  بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی با بودجه دولتی یک آرزو است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، صادق کریمی در نشست خبری درباره وضعیت تقسیم نیروی کار در بخش پزشک و پرستار گفت: خوشبختانه در حوزه پرستاری باوجود مشکلات عدیده در حق کارانه، وضعیت نسبتا مطلوب است، اما واقعیت تلخ این است که امسال در حوزه جذب پزشک، حتی یک تقاضای جذب پزشک به بدنه دولتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را نداشتیم و دلیل آن هم کارانه‌های بسیار پایین در مقابل مدت زمان خدمات بالا و سخت متخصصین است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه بخش بسیار کمی از جامعه پزشکان دارای درآمدهای مناسب و بعضا بالا هستند، تاکید کرد: در بخش دولتی واقعیت امر این است که باوجود تلاش‌های زیادی که برای پرداخت به‌موقع کارانه‌ها می‌کنیم به‌دلیل حجم بالای کار، اکثرا این هزینه‌ها به تعویق می‌افتند و ما شرمنده جامعه پزشکی استان می‌شویم.

وی درباره وضعیت استان در زمینه توزیع تخت‌های بیمارستانی استان نیز گفت: با افتتاح ۴۰ پروژه بهداشتی و درمانی تا پایان سال حدود ۴۰۰ تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های بیمارستانی استان اضافه می‌شود. البته به شرط تکمیل پروژه بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی می‌توانیم بگوییم که وضعیت تخت‌های بیمارستانی استان  مطلوب خواهد شد.

کریمی با تاکید بر اینکه تمامی پروژه‌های عمرانی بهداشتی و درمانی در سطح استان فعال هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷ پروژه درمانی و ۳۳ پروژه بهداشتی در سطح استان در دست اجرا هستند که عمده این پروژه‌ها تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند. در مجموع با افتتاح این ۷ پروژه درمانی، ۳۹۹ تخت تا پایان سال به مجموع تخت‌های استان اضافه خواهد شد.

وی از آماده افتتاح بودن ۶ پروژه عمرانی درمانی و همچنین ۲۶ پروژه عمرانی بهداشتی در سطح استان خبر داد و تاکید کرد: با افتتاح ۱۴ پروژه عمرانی درمانی، ظرف دو سال اخیر، به مساحت بیش از ۲۶ هزار مترمربع ۱۵۲ تخت به تخت‌های استان اضافه شده است. همچنین در این مدت ۶۵ پروژه عمرانی بهداشتی در استان به بهره‌برداری رسیده است.

همه شهرستان‌های کرمانشاه صاحب بیمارستان هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به تشریح روند اجرای برخی پروژه‌های بیمارستانی استان اشاره و تصریح کرد: بیمارستان سرپل‌ذهاب که با همکاری خیرین در حال ساخت است ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و افتتاح آن ۸۱ تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی استان اضافه می کند.

وی افزود: فاز نخست بیمارستان دالاهو هم  به پایان رسیده و مناقصه فاز دوم آن در حال انجام است که به‌زودی اجرای آن آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان دالاهو، تنها شهرستانی است که بیمارستان ندارد، خاطرنشان کرد: با ساخت این بیمارستان، تمام شهرستان‌های استان تا سال آینده صاحب بیمارستان می‌شوند.

بیمارستان سرطان کرمانشاه، یک ماه دیگر افتتاح می‌شود 

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درباره روند پیشرفت بیمارستان شیمی‌درمانی و سرطان هم گفت: این پروژه از مهم‌ترین بیمارستان‌های سرطان کشور است و با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد تا یک‌ ماه آینده عملیات اجرایی آن به پایان می‌رسد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه علت تاخیر چندماهه در افتتاح این پروژه را مشکلات پیش آمده در واحد رادیوتراپی بیمارستان امام رضا (ع) عنوان و تصریح کرد: این امر موجب شد قطر دیوارهای واحد رادیوتراپی این بیمارستان را بیش از پیش افزایش دهیم که از بروز هرگونه مشکل احتمالی پیشگیری کنیم و برای همین کار قدری زمانبر شد.

کریمی با اشاره به زمانبر بودن نصب تجهیزات بیمارستان گفت: به همین علت بهره‌برداری از بیمارستان قدری زمان بیشتری نیاز دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان روانسر هم در دست اجراست، گفت: احداث فاز یک این بیمارستان تمام شده و برای اجرای فاز دوم نیازمند ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم که تامین آن کار دشواری است.

کریمی گفت: در همین راستا به‌طور موقت و برای رفع نیاز مردم شهرستان، یک بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی راه‌اندازی کرده‌ایم و با همین فضا نیازهای شهرستان به‌طور کامل پوشش داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدا هم ساخت بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی در این شهرستان با توجه به جمعیت آن توجیه نداشت، اما به هرحال کار ساخت آن انجام شد.

کریمی خاطرنشان کرد: ساخت بیمارستان در بسیاری از شهرستان‌های استان با توجه به جمعیت کم آن آنها، اصلا توجیه اقتصادی ندارد، اما به خاطر مردم راه‌اندازی شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر، عمده بیمارستان‌های ما زیانده هستند و هزینه‌های آنها اصلا با درآمدشان همخوانی ندارد و نیاز است مجلس راهکاری برای این موضوع بیندیشد.

 

با گذشت ۱۳ سال، ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی کرمانشاه فقط ۱۰ درصد پیشرفت داشته است

کریمی در ادامه با اشاره به نیاز استان به ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی، گفت: این بیمارستان یکی از نیازهای اصلی کلانشهر کرمانشاه است، اما با گذشت بیش از ۱۳ سال از شروع ساخت آن، فقط ۱۰ تا ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه ساخت این بیمارستان با راه و شهرسازی است، گفت: ساخت این بیمارستان عظیم با اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست و در حال حاضر، سالانه حدود ۲۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص می‌یابد که هزینه‌های نگهداری آن هم نیست.

کریمی گفت: در حال حاضر، ساخت هر مترمربع  بیمارستان ۶۰ میلیون تومان و هزینه راه‌اندازی هر تخت بیمارستانی، ۵ میلیارد تومان است و قطعا تامین این هزینه‌ها با اعتبارات دولتی ممکن نیست.

وی افزود: در همین راستا یکی از نمایندگان استان اخیرا پیگیری‌های خوبی انجام داده تا بتوانیم اعتبار این پروژه را از محل تهاتر نفت انجام دهد.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است تامین اعتبار این بیمارستان نیازمند پیگیری تمام مسئولان استان است و این پروژه باید به مطالبه عمومی تبدیل شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: با افتتاح این بیمارستان، وضعیت تخت‌های بیمارستانی به حد مطلوبی می‌رسد.

کریمی گفت: در حال حاضر، ۳۶۰۰ تخت بیمارستانی در استان داریم که تا پایان امسال ۴۰۰ تخت دیگر به آنها اضافه می‌شود و اگر بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی هم افتتاح شود، نیاز استان به تخت‌های بیمارستانی تا حد زیادی برطرف می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه